måndag, december 04, 2006

globalisering

Det är en ganska häftig tanke att veta att en svensk som jag inte känner sitter på andra sidan jordklotet och pratar isländska högt för sig själv, på mitt initiativ. En besläktad fascination som jag hade när jag betraktade fullmånen i helgen och förstod att alla äger samma måne. Vilket ju är underförstått... men... att verkligen förstå att det är samma fullmåne som, innan den hamnade på Islands natthimmel, hade lyst upp en japansk natt inför miljontals åskådare. Samma rymdboll. Samma utsikt.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och det är ju skönt att veta att han även kan roa några helt okända kollegor i samma veva :)

5/12/06 15:08  
Blogger Svala said...

kollegor? :) Ja, han är mycket underhållande den mannen!

5/12/06 18:01  
Blogger Silverfisken said...

Floohturrrr tääksti

Se!

Jag kan!

6/12/06 22:52  
Blogger Svala said...

Jag vill ju höra också! umpf.. åh.. vad kul det hade varit

7/12/06 07:59  

Skicka en kommentar

<< Home