måndag, november 27, 2006

FW: lite kul

Rubriken på ett mail från mamma min. Hon är inte så haj på att använda datorer och skickar väldigt sällan e-post. Men nu är hon tydligen med på nån mejlinglista, som jag gissar är hennes arbetsplats. Där finns en "Christel", "Gunilla", "Marianne", "Ann-Kristin", "Anki" och en "Jörgen" på utskickslistan och jag ser de medelålders kortklippta skåningstanterna framför mig i sandaler och vita rockar på Lunds Lasarett. Och en Jörgen i tofflor. De smajlar snitsigt mot varandra i korridoren och nickar instämmande och hjärtansfullt åt varandras skämt. Så treeeeeevligt. Så propert och korrekt. Jag kollar vem mamma skickade vidare skämtet (som jag för övrigt inte kan se eftersom jag inte har powerpoint installerat på datorn) och hittar mina systrars mailadresser och en "Pia". Systrarna tre och en Pia har fått ett kul skämt från jobbet från mamma min. Det är så fint. Lite ensamt, men fint. Mammas anpassningsprocess till Sverige ökar ständigt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sé þetta alveg fyrir mér ,örugglega rosa fyndið djók hahaha en þú heppin að fá að vera með á svona skemmtilegum póstlista :)

28/11/06 23:40  
Blogger Fröken Lund said...

Min mamma har precis lärt sig att använda något annat än versaler i sina sms också. Det där med kommatering har hon då fortfarande inte uppmärksammat.

29/11/06 19:19  
Anonymous Anonym said...

Det brukar även bli så. att när de lär sig skicka sms eller mail, att de gör det i överflöd.

Inte omöjligt att man får, en sådär, 10 mail och sms om dagen i någon vecka. Till råga på allt blir de sura över att man inte svarar på precis alla, eller direkt.

1/12/06 18:48  

Skicka en kommentar

<< Home