onsdag, november 29, 2006

en skön stickling

Jónsi, sångaren i Sigur-Rós, och hans pojkvän Alex gör konst tillsammans. Eija berättade för mig att hon gått och sett deras utställning, som till viss del kan beskådas här. Där hittade jag deras myspace sida som jag tycker att ni bör ta en titt på om ni är svaga för poesi. Musikslingan är som en dröm. Alla som älskar det sista tracket på Cardigans "Gran Turismo", eller också sista tracket på Röyksopps "The Understanding" förstår vad jag menar. Pianospel som drömmer och ekar avlägset ur ett djup som nästan spökar. Melankolisk skönhet. Sötsurt för magen och själen. Fina konstverk finns där också bland bilderna. Gjorda av gamla isländska stugfönster vad jag kan se.

7 Comments:

Blogger eija said...

tilläggas ska att jónsi och alex är det finaste lilla dockparet jag någonsin träffat

oh ja

1/12/06 09:33  
Anonymous Anonym said...

Hej Svala,

här kommer det en konstig fråga: Jag har använt några av dina bloggningar som underlag för en novell ... och vill gärna att du ska läsa den ... fast inte här (jag vet ju inte vad du tycker, varken om novellen eller tilltaget).

Kan du ge mig en epostadress att skicka den till?

3/12/06 16:51  
Anonymous Anonym said...

PS: min egen mejl är erik.rudvall [at] original.se

3/12/06 17:04  
Blogger Svala said...

Hej skrivkramp! Vilken annorlunda och överraskande kommentar. Jag är givetvis väldigt nyfiken på att läsa och har skickat ett mail till dig nu!

4/12/06 09:35  
Anonymous Anonym said...

Novellen är på väg nu!

4/12/06 09:40  
Blogger eff said...

Ah, det är verkligen trevligt att du bloggar igen. Var tvungen att säga det... Väldans trevligt.

4/12/06 22:42  
Blogger Svala said...

eff, tack! Vad glad jag blir! Jag skriver ju så mycket nonsens så ibland undrar jag varför jag ens håller på.

4/12/06 23:41  

Skicka en kommentar

<< Home