onsdag, december 06, 2006

Efter stormen


Jag kände mig precis lika avdomnad som bilden tillkännager. Nog kan ni föreställa er vad jag har gått igenom? Kolla maskaran! Mössan är egentligen mörkgrå.

Notera hur hårt snön sitter på kappan och att den liksom har formpressats fast och bildat mönster av vinden.

men se. jag har dubbelhaka. trevligt.

Den där vansinnespromenaden hem slår det mesta jag hittills har upplevt av naturens krafter. Och då har jag ändå känt en jordbävning. Jag blåste omkull flera gånger och fick kravla mig ur snödrivor med snö upp till höfterna. Sen kunde jag inte se något heller. Min reaktion på det hela var att asgarva rakt ut och skrika högt i blåsten för att orka ta mig vidare. Krilli hade rätt kul åt mig. Och jag är glad att det fanns vittnen på plats som kan intyga att jag överlevde pärsen.


11 Comments:

Blogger eija said...

men... det har ju inte snöat på veckor...

..väl?

6/12/06 20:17  
Blogger Svala said...

Det där är bilder från TEH stormen häromdagen. För... hmmm... två veckor sen? Japp. Förrförra helgen var det. Jag hittade dem på min jobbdator och var tvungen att dela med mig av min kamp med naturen!

6/12/06 20:37  
Blogger Svala said...

Fast det har ju snöat en hel del sen dess Eijan! :)

6/12/06 20:40  
Blogger k said...

Åh! Snö! Ge! Mig! Snö!

6/12/06 21:43  
Blogger eff said...

Dubbelhaka, pah. Respektfullt, ta dig i arslet.

6/12/06 21:46  
Anonymous Anonym said...

Ha ha Svala þú ert dásamleg,sakna þín msjáumst um jólin!Þín Sigga á horninu

6/12/06 22:12  
Blogger Svala said...

k, jag vill också ha mer snö nu när det är "ljust" i bara 4 timmar på dagen om man har sån tur att det är molnfritt. Så snön behövs för att lysa upp! Och för att den är vacker och stämningsfull också förstås. Och GOD!!!! Eff, titta en gång till. Jag ser en dubbelhaka. Det är en dubbelhaka. Frogface! :) Men så är det ju också taget från ett grodperspektiv.

6/12/06 22:12  
Blogger eff said...

Pffffffff!

7/12/06 00:26  
Blogger Silverfisken said...

Jag visste inte att du var rumpnisse. Där ser man.

8/12/06 00:09  
Blogger Svala said...

Rumpnisse? fniss.. njäe, en rufsig ronja känns bättre!

8/12/06 00:42  
Blogger Emma said...

Vad är det med blåst och stormar och snö som får en att börja skratta och vilja skrika på det där sättet? Jag gick och fnissade för mig själv i blåsten här i Stockholm igår. Jag gillar väder. :)

12/12/06 10:24  

Skicka en kommentar

<< Home