tisdag, december 05, 2006

bloggbra

Jag har just blivit bloggrörd. Trasselfia nämner mig på sin blogg på ett sätt som får mig att känna sån ära. För jag har respekt för pennor. Kanske just för att det hon har tagit upp tidigare på sin blogg berör mig. Det påminner mig om ett gammalt förflutet som jag så ivrigt har försökt komma bort ifrån att jag även kom bort från mig själv. Jag konstruerade ett uppblåst alterego som tycktes fritt från smärta, minnen och känslor. En fläckfri plopp som kan irra vidare i full tro om att jag kan erövra världen. Jag har nu kommit fram till att utan mina erfarenheter och minnen är jag ingenting. Nu råkar jag ha en hel del smärtsamma erfarenheter i bagaget som alltid har tyngt ner mig. Men som sagt. Utan bagaget har jag ju ingenting. En balansakt självklart. Att söka sätt att minska ner på bagaget och göra sig av med det som hindrar en från att ta sig vidare. Men att försöka radera sitt förflutna... det är ingen hit. Livet hinner alltid ikapp. Det är lika bra att fejsa skiten och inse att den faktiskt inte stinker! På tal om skit så har jag även blivit omnämnd på Gubbsodas blogg! Härligt. Det är helt klart en färgklick på dagen. Hjälper mig att tona ner på nojorna om att min blogg är oläsbar.

2 Comments:

Blogger eff said...

Det är en noja du genast bör skriva ned på ett papper, lägga i ett kuvert och kasta i närmaste brasa.

Den är ooläsbar, dubbelnegation, mycket läsbar. Annars skulle jag väl inte länka till dig?

6/12/06 18:52  
Anonymous Anonym said...

Haha, "På tal om skit...".

Jag vet inte hur jag skall tolka det, om det inte vore för att jag har sådan respekt för och sådan glädje av skit i mitt liv. Därför tackar jag tillbaka.

Det är verkligen kul och bra att du är tillbaka i hetluften.

14/12/06 09:09  

Skicka en kommentar

<< Home