torsdag, september 07, 2006

kryp

De har hittat löss hos barn som går på fritidshemmet, så ikväll har jag haft sällskap av hypokondrin, kammat mig över en spegel och skräckslaget synat varenda hudcell som silat ner ur hårbotten.

Jag minns när jag fick löss en gång. Minns hur de sliskiga krabbdjuren sprattlade med benen på spegelytan. Jag ville dammsuga av mig håret. Alternativt dränka in det i Ajax och låta det stå över natten tills jag kunde gå o köpa lusmedel dagen efter.

Men tjohej.

Det ser ut som jag slipper ikväll faktiskt.

3 Comments:

Blogger Fröken Lund said...

Min lillasyster, som går på mellanstadiet, hade huvudlöss i omgångar i vintras. Det kliade i mitt huvud konstant under min visit i hemstaden över julen förra året.

Det finns inget som ger mig så mycket rysningar. Faktum är att det började klia i mitt huvud nu också.

8/9/06 16:27  
Blogger krilli said...

Ordet "löss" är faktiskt ett magiskt ord, som låter huvudet börja klia.

Dom finns, magiska ord!

8/9/06 17:00  
Blogger smul said...

mm jag hade löss fyra gånger under en ettårsperiod, jag har aldrig nersläppt hår på jobbet längre..

8/9/06 21:22  

Skicka en kommentar

<< Home