onsdag, augusti 30, 2006

Ååh... Crème Brûléeeeee

Jag måste berätta klart vad som hände i lördags. I presens berättarform. Som i att JUST NU ska jag tala direkt till dig som läser. Jag fastnar nämligen ofta i nån slags romanskriverier som blir farligt blasé när jag läser dem efteråt. "Mitt livs novell" liksom. Bloggformatet har ju något direkt över sig, och ärligt talat längtar jag oftast efter att få skriva så tangentbordet ryker. Skriva allt jag har i huvudet och sopa rent under mattan.

Så just det. Lördagen.

Min date fick komma och hämta mig på akuten efter att jag agerat "Stålkvinnan manövrerar snattare". Polisen ville att skadorna (som var ganska begränsade faktiskt) skulle dokumenteras.
Sen tog han mig till en helt. otroligt. fin. restaurang. En fransk, som heter "Vín & Skel". Där vi vältrade oss i en trerätters matorgie hela kvällen och delade en flaska Chardonnay. Jag blir fortfarande lite rörd när jag tänker på smakupplevelserna. Och notan. Som han betalade. host. 1500 kr.

Sen bar det av mot den legendariska "Kaffibarinn" och ytterligare alkoholintag i form av White Russian. Där hade det nyss varit 20-tals fest och alla var sådär piffigt pärlhalsband-iga och fina till Jazzloungen som löpte i bakgrunden. Jag tycker det borde stiftas en permanent bar med det temat nånstans!

Hur som helst blev det som vanligt disco under natten. Jag minns att jag såg en transvestit åla sig uppe i en trappa, tills han tappade balansen och kraschade på ett bord nedanför. Han, hon (det?) var dock snabbt uppe igen och fläktade dramatiskt med fransarna. En man med bortamputerade ben dansade så det rök om det precis intill mig. Och framför mig dansade min imponerande date som när Big Lebowski gör "I just dropped in to see what condition my condition was in". Mycket snyggt.

Jag minns att jag var lycklig över allt det där.

3 Comments:

Blogger krilli said...

1500 SEK? Uha, næsten vanvittigt ... men sikkert pengene værd. Jeg kender dig måske ikke meget, men jeg tror at fleste dine bloglæsere er enige om at du er noget som Svenskerne kalder "snygg", og det kan jeg godt bekræfte.

Heldig fyr.

Men nu skal man løbe ud, rode rundt i Internetskrammelet og finde Lebowski's danserutin, for at man kan se hvilken slags date det egentlig var som fik lov til at komme med Super-Swale til Kaffibarinn.

30/8/06 21:47  
Blogger Svala said...

eehh hehh...
fnittr.

Super-swale... to the rescue!!!

30/8/06 21:59  
Blogger eija said...

men berätta mer om daten=)

31/8/06 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home