fredag, september 01, 2006

The Sims

Min son Flóki och grannpojken har börjat leka med maskar. Med jämna mellanrum hörs "Jag har hittat en!!!" och jag ser hur de placerar de slemmiga stackarna i en skål där de fortsätter panikslingra sig.

Igår blev jag erbjuden att gå på "Mask-museum" som jag fick betala 5 kronor i inträde för. Efter att ha följt pilarna på gången kom jag fram till ett utställningsbord med en skål, och en inneboende mask som krälade runt där i en grästofs. "Nu kan man se hur en mask lever" säger Flóki belåtet. Han upplyser mig om att de nyss räddat maskens liv, eftersom han hade ett sår på mitten när han hittades. Han känner sig mycket nöjd med denna räddningsaktion och att masken nu får agera skyltdjur på museet.

Senare fick jag höra att just den masken åkt i fängelse, efter ett rymningsförsök.

Är maskar för killar lite som Barbie är för tjejer?

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

hvað í ósköpunum er mask??

1/9/06 19:36  
Blogger Svala said...

Ormur! :) ERNIE!!! Farðu að kíkja á mig stelpa. Ekki í kvöld samt. Á morgun? Vín? Þú og ég og ostarnir góðu?

1/9/06 19:43  
Blogger eija said...

hahahahahahaha


sen så tycker jag inte om maskar.

bloggar du aldirg på isländska?

1/9/06 20:08  
Blogger Svala said...

Eija, det är på gång! Eller... jag bär runt på den idén sen ett bra tag tillbaka. Att skriva ihop en isländsk blogg också.

1/9/06 20:11  
Blogger S. said...

Jag och min kompis Malin hade "maskutställning" i hennes källare när vi var små (mitten på 80-talet). Vi hade dom en och en i flaskor. Tror även att vi försökte få sniglar att föröka sig men dom verkade inte riktigt på.

2/9/06 01:41  
Blogger eija said...

sweet!

2/9/06 01:49  
Blogger smul said...

oh snälla snälla sluta inte att blogga på svenska, du är filosofisk på ett underbart bra sätt

2/9/06 20:42  
Blogger Svala said...

smul, tack! Kul att höra! Nejnej.. jag kommer forstätta med den här bloggen även om jag startar en isländsk också! Det här är min svenska ventil.

3/9/06 12:23  
Blogger Svala said...

s. , hahahaha... jag lekte också med maskar när jag var liten, fast jag plockade mest upp halvslitna kvarlevor överallt på gatan för att rädda dem från en ond och bråd död. :)

Snigelbefruktning är ju rena experimentet ju... haha.. Är du möjligtvis biologiforskare idag?

3/9/06 12:50  
Blogger S. said...

Haha, oh nej...samhällsvetare med humanistisk touch. Snart lärare också.

3/9/06 21:23  
Anonymous Anonym said...

Ég skal kaupa NÝJA osta, ormurinn þinn....

3/9/06 21:26  

Skicka en kommentar

<< Home