fredag, september 01, 2006

Krills

Min dejt ja. mwaha. Ska berätta lite bakgrund. Allting började på min last.fm faktiskt. Plötsligt en dag bestämde jag mig för att lägga ut en länk där till den här bloggen, även om den är på svenska. Nån dag senare skriver en Krilli i mitt shoutbox att han pratar lite svenska. Och sen började han kommentera friskt och träffsäkert på nån slags famlande skandinaviska på min blogg. Språksvala blev genast nyfiken och snodde hans msn. Sen kom vi på att hans vän känner min vän och att cirkeln slöts rätt bra. Senare kom vi även på att hans moster nu bor i mitt hus, eller huset jag växte upp i innan jag flyttade till Sverige. (Av alla hus) Märkligt.

Så det blev såklart kaffeprat. Och senare Teprat. Och Mojitoprat. Och nu alltså Chardonnayprat.

Det pratas gamla böcker, galna vetenskapsmän, mentala störningar och musik. Och en massa annat matnyttigt och freudianskt. Perceptuellt. Aktuellt. Skönhet och kläder med själ. Företeelser som känns nya under solen.

Det är trevligt.

1 Comments:

Blogger krilli said...

:)

Thrill thrill!

Som min lärar sagde för två dager, når han pratade om hur man giver 'lecture':
"Everybody comes to your lecture with the secret hope that you will talk about THEIR work."

1/9/06 19:35  

Skicka en kommentar

<< Home