måndag, september 04, 2006

Nej det är inte en uteliggare



Ok. Man kan ju tänka sig ett bättre val av kamoflage när man är "mitt i naturen", men jag råkade hitta röda strumpbyxor i min garderob idag och tvingade mig själv att ha på mig dom. Jag gillar utmaningar kan man säga. (obs. det där är en kjol, inte shorts)

Solen sken idag så vi åkte ut i ett lavalandskap för att plocka bär. Jag var inte så värst produktiv men fick mycket utav min "andas in fjällgräs och känna in mossbädden" -meditation. Och så var det fint att öppna ögonen lite då och då och blicka mot vulkanmonstret i fjärran som en gång sprutat ur sig allt elände som nu stelnat och blivit till fastland under min kropp.

Flóki blev fullt sysselsatt vid bäcken och hade till slut rest en hel bro som syns till höger. Farligt kan det tyckas med de där stenarna. Men nej säger jag. Det där är bara kul och nyttigt och bra hitte-på för barn. Mer natur åt folket.