måndag, april 24, 2006

Egolego

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, vad är det du har på dig..? :=

25/4/06 04:11  
Blogger Spökplumpen said...

Hmm... Jag vet hur egolego ser ut och det är inte sådär. Det där är en fjäderboll!

25/4/06 08:19  
Blogger Peter Madison said...

Hallo! Följer din blogg och ser hur du och språket ändras vartefter. Angående din flytt till Island så blir jag ju lite nyfiken varför.... Och vad är det för kreativ ådra som förkalkas och blir tunn och velig? Har inget universalrecept att komma med mer än att ha fokus!! Då lossnar det för det mesta, på alla plan.....

25/4/06 18:49  
Blogger eff said...

Bra bild!

Men, åhå, comment moderation, så det var därför de tidigare kommentarerna inte syntes.

26/4/06 18:09  
Blogger eija said...

nu tittar jag pa denna bild för, jag tror, 3e gangen. och forst nu ser jag att du ju tittar in ikameran. eller nagot.
freaky. jag fick en snabbt overgaende skrackkansla.

scary you=)

26/4/06 21:49  
Blogger eija said...

blaj blaj blaj

26/4/06 22:57  
Blogger Svala said...

henrik, det är en fjäderboa som bor här hemma bland gamla glamourdrömmar. Kul att leka med ibland.

cfh, jag som trodde att egolego var mitt alldeles egna koncept. Leka lego (skapa) med egot.

madison, det är ju lite märkligt det där med språk. Egentligen så handlar det om ett helt landskap av upplevelser och ting, som man sätter "ord" på för att kunna förmedla. Nu har mitt upplevelselandskap isländskats en massa, så det påverkar säkert min svenska översättning. Jag kommer säkert blogga mer om mitt Island och varför jag vill bo här. Det är svårt att svara så här. När det gäller det kreativa så handlar det mest om att inte kunna leva i en kreativ process. Att vara tvungen att jobba på en byrå alla långa vardagar.

eija, det ser växelvis läskigt ut för mig med. Men det är nog bara för att ögonstenen inte syns.

26/4/06 23:37  
Anonymous Anonym said...

kändes en aning björkigt det där.

27/4/06 10:24  
Blogger Spökplumpen said...

jag har en väninna som oombedd skickar bilder på sig själv ibland. då brukar hon säga saker i stil med "egolego" eller "miss ego" för att liksom göra det mer charmigt ego än megaego.
...nej, hon har nog aldrig sagt egolego när jag tänker efter...

27/4/06 21:00  

Skicka en kommentar

<< Home