tisdag, april 11, 2006

tele

Alltså. Nu vill jag veta! Vem skrev manuset till mitt liv? Bara undrar lite stilla, för det är inte bara jag som sitter bakom spakarna själv och styr världsordningen här. Finns det medförfattare till mitt livs unfolding itself? Jag vägrar ta fullt ansvar för dramautvecklingen. It wasn´t me! I´m innocent!

Denna dagen har bara överraskat.

Som andra dagar satt jag och mossade på jobbet och hypnotiserade mig själv bland siffror och kuvert när mobilen plötsligt ringer. Jonas i Sverige på andra sidan. Shit, prata svenska liksom. Hej hej! Han berättar att han bokat biljetter till Island och jag har lovat att agera guide. Heja! Wheow, kewl. Sånt gillar jag!

En stund senare ringer syster Svandís. Också från Sverige. Hon vill veta om Flóki gillar Spiderman eller Batman. Mer får jag inte veta och jag anar nästan att även hon kan vara på väg hit till ön. Meep.

Sen ringer min far.

*andaktig tystnad*

I am your father

dzzzzt...

sjitt.

hej pappa.

Min far är redan här på ön. Vilket jag enligt ryktesvägen hade förmodat att han skulle vara. Han är inte så bra på att höra av sig. Min käre far. Det finns ett svårmodigt drama untold här.

Anyways. Jag ska alldeles strax iväg för att träffa min Vater med syster Svava. Ska utrusta mig med mycket smink och wienerbröd tänkte jag först bara.

1 Comments:

Blogger Jonas said...

Weeee, det kommer bli kul!

11/4/06 19:50  

Skicka en kommentar

<< Home