onsdag, april 05, 2006

The quest for the flow

Jag skäms nästan för att jag inte går in mer helhjärtat i mitt språkbruk när jag skriver. Jag är som ett bortskämt svin som hela tiden sväljer små pärlor som fötts i tanken. Som egentligen borde ha formulerats till ord och berättelser och inte förmultnat bort i magen. Sagor om mitt liv här. Och om mig.

Ja, ursäkta att jag hela tiden fastnar i metabloggandet. Att jag bloggar om blogg. Men det är så jag behöver göra för att komma igång på allvar. Inbillar jag mig.

5 Comments:

Blogger k said...

Jag längtar till du kommer igång på riktigt. Om.

5/4/06 20:56  
Blogger Urologen said...

"ett bortskämt svin som hela tiden sväljer små pärlor som fötts i tanken"

Kan det bli bättre?

6/4/06 07:12  
Anonymous Anonym said...

hej svalan, har du fått du mitt mejl?

6/4/06 10:50  
Blogger eff said...

Håller med Max. Och svenskan är ett hobbyspråk. Jo jag tackar, jag.

6/4/06 11:20  
Blogger Svala said...

k, din kommentar motiverar och skrämmer på samma gång. Jag vill så gärna skriva fantastiska långa texter, men avskyr press. Men nu när hela flytta-till-ett-annat-land-och-skaffa-jobb-bostad-allt perioden är överstökad hoppas jag att inspirationen ska öka.

max, jag hoppas verkligen att du inte är ironisk nu. Tack iallafall.

TOMPAAAAAAA... iiih, kul att se DIG här!!! Har kollat mail och kommer svara ... snart. :D Har du inte gjort något man kan lyssna till på nätet?

eff, jo men det är det där med modersmålet alltså.

6/4/06 16:44  

Skicka en kommentar

<< Home