fredag, maj 04, 2007

inflik

Det är som om alla fått en överdos av dagsljuset och blivit tokiga. Island är ett väldigt manodepressivt land. Hej o hå, nu ska allting plötsligt ske. Hyresvärdsgubben har sålt lägenheten jag bor i och sagt att jag måste ha flyttat ut den 1 juli. Ett tag sattes världen i gungning och jag blev sådär rastlöst hopplöst orolig. Har dock haft tur och hittat en ny lägenhet som jag kan få. Lättnad. Och i fredags blev jag påkörd av en galen jeep. Det gjorde ONT att se min söta stackars bil skrynklas på nosen. Så nu pågår en bedömningsprocess hos försäkringsbolaget om vem som ska betala notan. Jaja, så det är mycket som händer. Och framförallt mycket som händer på den sociala fronten. Jag umgås mer med folk av kött och blod än mitt tangentbord med andra ord. Men jag har fotat lite och så ska jag fota lite mer i helgen när vi åker bort till en sommarstuga för att fly all världens ondska och slappna av i en heitapottur med lite berg och sånt att titta på. Ni ska få se sen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag älskar din blogg, sällan har jag blivit så påverkad av något som jag blir av det du skriver. Jag fylls av glädje och vemod på samma gång. Du skriver så bra!

5/5/07 11:08  
Blogger Svala said...

Tack Fia, vad glad jag blir av att läsa det här!

7/5/07 01:06  

Skicka en kommentar

<< Home