onsdag, april 18, 2007

Sockervadd och mögelost hör inte ihop... ju


Jag och Eijan på Kaffibarinn. Jag ser fortfarande anständig ut. Det var nog inte förrän en dubbel vodkadrink muterade i magen (där en generös pöl med rödvin redan låg och jäste) som ögonen ändrade form och blev lite rödsprängda, jag började sluddra, vingla in på toa, pussas med kompisar och kort därefter ta det mest förnuftiga beslutet den kvällen om att gå hem!

Jag minns att jag ringde upp vännen Æ för att någon skulle få lyssna på mitt sludder under hemfärden. Han fick även bevittna live hur jag plötsligt blev tillfångatagen av två män som kom rakt emot mig på trottoaren. De lyfte upp mig och gick iväg med mig. Sannolikt på skämt. Men jag blev arg och Æ hörde på andra sidan luren hur jag vräste ur mig att de skulle få på käften om de inte släppte ner mig.

Sen gick jag sedvanligt in på Devito´s för att beställa slemmig pizzamat. Æ ville inte ha och satt kvar i sitt vardagsrum och fortsatte lyssna på mitt babbel med pizza-latino-salsamusik i bakgrunden. Jag minns inte vad som sades men jag minns att pizzabagarna utbrast "aaah... Magnea!" när jag kom in. Vilket är mitt andranamn, som jag alltmer har börjat signera mina kvitton med istället för mitt efternamn. Ett slags trots mot pappa.

Æ fick sedan lyssna på mig sucka och sluddra mig hela vägen hem där vi sedan sa adjö. Jag åt en tugga av pizzan, blev våldsamt trött och somnade i sängen med alla kläder på.

På ett sätt var det kul att bli fjorton igen på fyllan men nästa gång jag ens överväger att blanda osympatiska vintyper med varandra ska jag minnas hur det var att vakna upp sensationellt bakfull och se ut som en överkörd och illa tilltygad sak som trillat ner i avloppet och fiskats upp igen.

6 Comments:

Blogger eija said...

ooh
tack för kvällen igen, det var verkligen trevligt!

(det visar sig att jag har internet här uppe. det tar sig på landet. hihi. så nu är det bara att skicka över bilder)

18/4/07 21:31  
Blogger Spökplumpen said...

Haha. Take care!

19/4/07 08:13  
Anonymous Anonym said...

aahhhhhhh avis!!! vill osså vara där! har islandslängtan i dessa dagarna >_<

19/4/07 10:47  
Anonymous Anonym said...

Åhh!
Du é för söt.
Vill liksom bara ta hand om...

(på ett inte alls nedlåtande sätt menat...)

;)

21/4/07 17:09  
Anonymous Anonym said...

Huhu,,,,

here again. fan of svala...
greetings from nothingunderstadningstefan...

;-)

22/4/07 17:59  
Blogger Svala said...

Stefan Petschinka, I remember you, you are the artist from Germany right? I went to your site, www.pianosolo.com/ and I must say that Im quite pleased to have you as a fan. ;)

26/4/07 23:18  

Skicka en kommentar

<< Home