måndag, mars 26, 2007

Nu ska jag ömsa skinn och peela bort hudceller

Kasta ut fler urtvättade tygstycken ur garderoben och dra fram kläder i gälla färger. Googlade på ”Smarties” idag bara för att jag blev hungrig på färger. Vitaminspruta för en undernärd hornhinna som blivit utsatt för alldeles för mycket svartvitt. Har annars vältrat mig i ”The League of Gentlemen” och har hunnit fram till tredje säsongen nu (inklusive en julspecial film) och vill inte att det roliga ska ta slut. Den får liksom högsta betyg på allt. Skådespeleriet är fantastiskt nyanserat. Scenografin är riktigt snygg, ja eller vacker till och med. Full med anspråkslösa lustiga detaljer i bakgrunden. Manuset är sagolikt! En rik produktion kanske det ska kallas. Upplevelserik. Och väl genomtänkt. Jag känner att jag vill äga avsnitten på dvd och se om dem. Har garvat som en häst om kvällarna här med min vän ”Ævar”, som är manusförfattare och skriver komedier för TV bland annat. Han inspirerar mig! Och det behövs.

6 Comments:

Blogger eff said...

Green Wing!

Hårt(!) skruvad engelsk komedi. Absurd och helt sjuk. Jag älskar den.

Ett tips till fröken.

27/3/07 00:30  
Blogger Svala said...

Tack för tipset! :) Har du sett The League of Gentlemen förresten?

27/3/07 23:50  
Blogger eff said...

Nej. Ämnar försöka se lite av den så fort jag ätit klart av Green Wing-kakan.

28/3/07 23:28  
Blogger Svala said...

Du kommer älska den!

29/3/07 11:11  
Blogger Importent said...

Har du sett Deadwood? Ännu en välproducerad HBO-serie...

Behöver jag tipsa om Extras...?

29/3/07 17:31  
Blogger eff said...

Har nu sett ett avsnitt och tycker ungefär exakt tvärtom mot vad du gör.

Länge sen jag såg en komediserie som roade mig så lite...

Det där som smaken och baken...

7/4/07 17:19  

Skicka en kommentar

<< Home