måndag, mars 19, 2007

hon klipper bort eländet

Allt är väl hyfsat bra här borta. Jag är inne i nån slags förnyelseperiod och antar att det är den uteblivna våren som får mig att i ren protest kasta ut kläder ur garderoben och klippa bort den klorblekta vinterrufsen så att håret blir kort kort och utan slitna problem. Jag har aldrig haft så kort hår. Det känns som jag tar på en avlemmad kroppsdel när jag pillar lite förundrat i nackhåren. Jag har velat ha kort hår väldigt länge men har alltid mesat till det när jag väl suttit i frisörstolen. Men denna gången tvekade jag inte och såg förtjust på när gamla strån från jobbiga tider silade ner på golvet i eftermiddagssolen. 20 cm och några år borta på bara några hastiga saxtag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Modigt.
Har oxå gjort det ett par gånger när jag var lite yngre.
Skönt och som du säger oftast i någon sorts förändringsperiod i livet.
Lycka till med nya frissen.

22/3/07 19:14  

Skicka en kommentar

<< Home