måndag, mars 26, 2007

Jag förstår varför farbror Baldur äger en ljusterapilampa

Slummer… och min blogg somnade… men det är bara för att jag håller på att vakna ur vinterdvalan nu och är ute o härjar. ”Klick” sa det så blev det plötsligt ljust ute på bara nån vecka, som om nån äntligen hittat och tänt den stora lampan uppe på himlen. Det är dagsljust fortfarande så sent som 20.30 på kvällen och dagarna blir längre i ultrarapid fart. Jag kisar dock lite misstroget upp mot solen… som en trött vampyr som fått pysa i en isoleringscell hela vintern och som nyss blivit utsläppt. Tar farväl av den mentala autopiloten och tackar för den trogna tjänsten i vintermörkrets vardagsliv. Inser att jag måste ha varit ganska deprimerad under större delen av vinterhalvåret, nu när ljuset kastar sitt sken in i varje vrå i sinnet och visar upp saker som de är. Eller deprimerad, jag vet inte. Lite avslagen kanske.

3 Comments:

Blogger krilli said...

"Klick", siger själen när man står ut för sitt hus en dag i Mars och opfattar att solen har already vaknat och börjad jobba.

27/3/07 01:06  
Blogger Svala said...

Krilli, nej jag svär på att jag hörde ett klick från ovan!

27/3/07 23:51  
Blogger krilli said...

As above, so below. Klick klick!

28/3/07 07:33  

Skicka en kommentar

<< Home