måndag, mars 19, 2007

en hyperaktiv man innan månadsskiftet

Jag har också varit hos en spåtant. Eller hon kallar sig för häxa och såg ut som en sån också. Blekt stripigt långt hår och djup urringning. Äger en populär häxbutik på Vesturgata. Jag blev liksom nyfiken bara en dag på att prova. Hon frågade om det var något särskilt jag ville veta men jag sa bara att det känns som jag befinner mig vid nån slags vägskäl och då sa hon att jag skulle dra ett par runor ur en påse och den första symbolen jag drog var runan "Dagur", som betyder just "vägskäl". Jag blev lite impad. Därefter följde ett flertal tarot-läggningar om mitt kärleksliv, jobb och hem och sånt. Hon tyckte att det var konstigt att jag är singel för att korten talade visst om att jag var mer än redo för ett förhållande och att jag inte har kvar gammalt grubbel och obearbetade känslor från tidigare förhållanden. Det tycker jag stämmer faktiskt. Så hit med en man tack!

Vidare drog jag ett kort som skulle beskriva min framtida kille och då drog jag spelet "Prince of swords" och ett antal andra kort som skulle beskriva karaktären på killen och ur detta läste häxan att det är en hyperaktiv man jag ska hålla ögonen öppna för. Hon påpekade att denne trots sin karaktäriska framtoning har hittat sin plats i tillvaron och att jag aldrig kommer ha tråkigt med honom. Hon sa att jag kommer lära känna honom via en tjej som ska vara något av en ledartyp och som "skulle kunna sälja sand i Sahara".

Nu är frågan var jag ska börja se mig omkring.

Fastighetsmäklarbranchen?
TV-shop?

Dagens horoskop lovar förresten att jag kommer hitta min blivande make innan mars-månad tar slut.

Det är skönt att läsa horoskop ibland.

2 Comments:

Blogger Fröken Lund said...

Wohoo för spåtanter. Själv har jag varit till 2 olika, men det var för 5 år sedan nu.

Det låter ju som en riktigt spännande kille det där. Nu gäller det bara att klura ut vem tjejen är som kan sälja sand i sahara.

22/3/07 01:25  
Blogger Anne said...

Prince of swords eller vanligen knight of swords är väldigt aktiv och passionerad. Nackdelen är att han har en tendens att storma ut lika fort som han kommer in i ens liv. Du lär med andra ord inte missa honom när han bestämmer sig för att kliva in i ditt liv. Problemet är nog snarast att hålla honom kvar...

6/4/07 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home