måndag, februari 05, 2007

söndagkväll

Sitter och tuggar i mig torkad fisk och har just garvat högt åt Mikebike´s slående etnografiska studie av människor som råkar befinna sig i hans omedelbara närhet. (Läs och le) Har dessförinnan lite random öppnat kylskåpet och stoppat i mig vindruvor på måfå, ett par färska champinjoner, soltorkad tomat och några skedar Kesella. Det är först nu jag inser vidden av osammanhang i detta födointag. Men jag gör bara som magen säger och då brukar det bli bra.

Torkad fisk är så gott. 83% rent protein och inget fett. Själva ätandet påkallar dock något primitiva drag hos mig känner jag. Det är ansträngande att äta torkad fisk. Jag måste bita, dregla, slita och riva i fiskstycket tills en bit äntligen lossnar. Sen kan jag smaska förnöjt och känna mig lite rebellisk.

3 Comments:

Blogger krilli said...

Snygga tyggrebel.

5/2/07 09:02  
Blogger eff said...

Torkad torsk eller är det en annan fiskmodell?

6/2/07 00:56  
Blogger Svala said...

eff, kolja är vanligast (och godast) men torsk förekommer också!

6/2/07 17:25  

Skicka en kommentar

<< Home