tisdag, februari 20, 2007

skrvkrmp

Hej. Jag har skrivkramp men det är sånt som händer. Här inne i min tvåspråkade (jag tycker att hjärna är ett äckligt ord så jag säger istället) "filmduksprojektor" så pågår förberedelserna för fullt, inför den lilla föreläsningen på torsdag. Det är helt sjukt att jag lyckas leva så tudelat som jag faktiskt gör. På isländska på Island, med bloggsvenskan malandes i ett hörn nånstans hela tiden. Sjukt jobbigt ibland. Jag hoppas jag blir extra kreativ av det här. Det är inte mer än rättvist.

5 Comments:

Blogger krilli said...

Svala, meet Hjärna. Hjärna, här ar Svala. Now shake hands.

Hjärnan är reflexiv och western och snickad av kjött, men den är helt fin. Dömma inte hjärnan av hjärnamannen mig!

Extra språk är bra. Jag vet inte alltid på vilket språk jag tänkar. Jag tror inte alltid att jag tänkar på nogot speciellt språk - mitt tänke-slush är översattad på sidsta ögonblick. I hjårnan :)

Extra språk är mer musklar för tänkarna - inte blott tänkarna, men också fölelserna. Men som alla musklar skal de övas och dom måste ha mat.

Min vän Shelley sagde "True Love in this differs from gold and clay,
That to divide is not to take away.
Love is like understanding, that grows bright,
Gazing on many truths;". Språk år exactly the same.

21/2/07 12:20  
Blogger krilli said...

(Är, när. Min svensk behövar lite exercise. Lite fotboll.)

21/2/07 12:22  
Anonymous Anonym said...

Lyssnade på I wish i was i girl med Counting Crows idag och denna textsnutt passar ju in lite grann.

They're gonna make a movie from the things
That they find crawling around my brain
/Adam Duritz, Counting Crows.

21/2/07 21:04  
Blogger Chris said...

låt det komma när det kommer, ok? vi är kvar här.

25/2/07 10:29  
Blogger Fröken Lund said...

Hur går det med den röda planeten?

:-)

Det finns flera lösningar för att nå level max, upptäckte jag tidigare.

25/2/07 23:50  

Skicka en kommentar

<< Home