torsdag, februari 15, 2007

passionerad matkonst

Det är ju rena porren att se på när Nigella stönar över sina grytor med lite bulgur i.

Vad enkelt livet hade varit om man hittat sin nisch som Nigella har gjort. Hon verkar ju ha helgat sitt liv åt matlagning helt enkelt. Ätandet, matvaroinköpen och de sensuella ritualerna där rätterna smeks ihop med vällustiga läten är hennes levebröd.

Jag ser framför mig hur hennes man ber henne prata om mat när de rullar runt. "Åh, kanelen strimlar vi försiktigt ner i den ytterst väldoftande oljan". Jag skojar inte.

4 Comments:

Blogger Fröken Lund said...

Hela Nigella är ju så sensuell att jag nästan önskar jag var lesbisk. Sen har hon sådär goa och runda former också. Och det där vackra korpsvarta håret i kombination med den där sofistikerade accenten. Nigella är ascool. Hon var förresten den som rådde alla att koka sin julskinka i coca cola och dessutom hävdade att om man någonsin testat det skulle man aldrig vilja göra det på något annat sätt. Helt galen är hon.

15/2/07 23:37  
Blogger Kuffen said...

...ett isländskt matlagningsprogram hade varit mycket intressant att se.

17/2/07 00:08  
Blogger Liza said...

She's totally lovely - det enda matlagningsprogrammet värt att se!

19/2/07 12:45  
Blogger Naja said...

jag är besatt av nigella! när går hon på tv måntro, nån som vet?

2/3/07 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home