onsdag, februari 14, 2007

flashigt

Det känns som att jag måste kommentera den plötsliga exponeringen av mig själv i föregående inlägg. Jag är ledsen om det vållat er obehag att ha mitt nylle plötsligt intryckt mot er skärm. Ni ber ju inte direkt om det och det var ju ett omotiverat drag egentligen. Jag vet inte varför jag alltid gör som jag gör. Jag bara gör saker ibland, som min sufflör tycker jag ska göra.

Troligtvis är det en kronisk benägenhet jag har att påkalla spänning och oro i min vardag genom att bli så här självupptagen. "Vad ska Jantelags-Sverige säga nu"... liksom.

Har jag sagt att jag fick lite uppmärksamhet som barn?

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

så söt som du är så får du gärna göra det flera gånger :) och jag menar det.

15/2/07 06:23  
Blogger Dan (gearhead) said...

den själ som finner obehag av ditt nylle måste vara förvirrad....jaja.
Jantelagen är ständigt närvarande i svedala, tyvärr. Det skulle vara oerhört roligt att kunna höra en granne, från hjärtat, gratulera den andre grannen när denne köpt en ny bil och kunna glädjas med denne istället för att tyst smyga in i värmen och berätta för sin fru om grannen som troligtvis jobbat svart eller sålt knark till små barn för att få 3kr mer än genomsnittet...

15/2/07 07:22  
Blogger Spökplumpen said...

nej, det är väl lugnt med att lägga in bilder på sig själv. konstigt att det är lite tabu egentligen. bloggar blir ju faktiskt intressanta först när folk lämnar ut mer av sig själva.

jag har islandshästar som grannar nu när jag sitter nere på landet:

http://www.furasa.blogspot.com

det som förvånar mig är att de är ute dygnet runt. brukar hästar vara det? jag höll på att få slag när jag såg den vita hästens konturer i hagen utanfrö fönstret.
hm. jag märker att jag vet alldeles för lite om hästar och kor.

15/2/07 09:42  
Blogger B said...

Alla som inte tycker att ett brott mot Jantelagen är uppfriskande behöver åka bort från Sverige ett tag tror jag. Igår hade jag ett långt förtroligt samtal med ett stackars flickebarn som ville att jag skulle skriva mitt bankkontonummer på en blankett för att med autogiro ge pengar till hennes högst tvivelaktiga organisation. Det kändes ganska givande. Vet inte om hon kände detsamma dock. (Apropå att bryta ett torrt beteende alltså.)

15/2/07 10:36  
Blogger Fröken Lund said...

Apropå CFH:s kommentar där uppe. För att återigen ta exemplet om när jag var på Island, så sa vår ridinstruktör att hästarna, förutom att de är ute dygnet runt, även kan stå stilla i några dagar för att spara energi och värme när det är riktigt dåligt väder. Stämmer det?

15/2/07 15:49  
Blogger Svala said...

batus, osöt eller inte... kul att nyllet uppskattas :)

dan, fast det får ju inte bli för mycket "Flanders" heller över det hela. En balansakt helt klart! Men jo... bottomline... torftiga missunnande typer är tråkiga.

herr Holtermann, Islandshästar brukar i alla fall stå ute i alla väder. De får vinterpäls, skägg och vinterlugg och verkar trivas ute i rusket. Jag tror att korna däremot alldeles säkert börjar frysa um juvren om de är ute i frosten.

ajs, det var ju modigt av dig att lita på det där flickebarnet. Hmmm... vad märkligt det låter med ett flickebarn som samlar pengar.

fröken lund, jag har inte hört något om det där, men jag vet att hästarna brukar ställa sig i grupp med bakdelen riktad mot blåsten/stormen för att hålla varandra varma. De står nog rätt stilla under tiden.

15/2/07 23:31  
Blogger B said...

hon fick aldrig något bankkontonummer. jag försökte få henne att förstå att hon var för bra för det lurendrejerijobbet...

16/2/07 07:57  
Blogger Eva-L said...

Jag tyckte bara du var fin. Jag gillar att det ser ut som om solen skiner också.

16/2/07 12:49  
Blogger eff said...

Ja, det var jättejobbigt. För fan, kvinna, du är ju löjligt fin att vila ögonen på! Det vet du förvisso att jag tycker sedan länge. Men ändå...

16/2/07 21:48  

Skicka en kommentar

<< Home