måndag, februari 26, 2007

ensam och ensam

Något som har blivit livsnödvändigt för mig är att känna att jag kan köra iväg nånstans, bara sisådär när jag känner för det. Plötsligt är jag på väg ut ur stan när jag egentligen bara skulle ha lite ingefära i affären. Jag blir lugn av att åka bort från vardagsbubblan. Jag måste få besöka en frizon, helst dagligen. Jag måste lyssna på musik i bilen. Högt. Jag måste få betrakta havet. Se energin i vågorna, hur våldsamt de kastar sig över varandra. Jag behöver verkligen få vara ensam ibland. När jag förstår att det finns saker som jag bara kan göra med mig själv, för att det kanske inte uppskattas på samma sätt med någon annan. Ibland vill jag bara få vara tyst och lyssna på vad det inre pladdrandet har att säga. Och jag blir så glad när jag vill vara sådär ensam med mig själv. För jag kan bli så trött på mitt eget sällskap om kvällarna.

3 Comments:

Blogger Liza said...

När jag läser ditt inlägg vill jag också bo i en stad men med så nära ut till friheten.
Nackdelen med Stockholm är just att det är så stort, det tar lite längre tid att ta sig bort. Och ändå ska jag nog inte klaga allt för mycket, jag har ju iaf kvar vattnet.

Men en vacker dag flyttar jag till Island på riktigt och stannar längre...

26/2/07 08:11  
Blogger Svala said...

Men Stockholm har också många fina ställen att vila huvudet på. I nån park eller vid skärgården. Det är ju mys!

26/2/07 17:48  
Blogger Naja said...

åh gud. just det där är så svårt här, i inlandet. jag saknar de öppna blå vidderna. det kryper i mig här bland alla träd, alla fält. är det så att man antingen är hav eller inland? och varför, isåfall? för det finns nog ingen annan plats där jag känner mig mer hemma än nära havet.

2/3/07 12:08  

Skicka en kommentar

<< Home