tisdag, juli 11, 2006

ett nytt jobb.

Jag har blivit anställd som föreståndare för ett fritidshem. Ja ni läste rätt. Föreståndare. Det innebär att jag kommer att ansvara för att skapa riktlinjer för en relativt nystartad fritidsverksamhet för barn mellan 6 och 9 år, hålla ordning på verksamheten (kontakt med skola och föräldrar) samt vara personalansvarig.

mih. miiih.

En utvecklingpotential som heter duga har just öppnat dörren på glänt och det känns meningsfullt och lockande. Jag jobbade med barn under fyra års tid på Montessori i Sverige och känner att jag har mycket att dela med mig på det pedagogiska planet. Sen har jag ju ett slags... host... maktbegär, ... eller låt oss kalla det för en benägenhet att co-ordinera projekt, som kommer ganska bra till användning i detta sammanhang.

Så... ett framtidsjobb om det vill sig väl. Gott folk.

Jag är förstås nervös dock. Vilket är bra. Jag behöver en rejäl spark i röven.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Ett blygssamt maktbegär dock....! Du är nog som klippt för det här jobbet. Jag riktar in en väl avvägd spark mot din röv och hoppas att du landar rätt, med båda fötterna på jorden och att ditt "maktbegär" inte blir fullkomligt.....!!

Ha de bra.

11/7/06 08:23  
Blogger Svala said...

Den satt bra den där sparken! Mer sparkar åt folket! Men vad menar du med ett fullkomligt maktbegär?

11/7/06 12:49  
Blogger Peter Madison said...

Nja, alltså. Menade ju inte att du ska eller bli maktfullkomlig, tror jag inte för ett ögonblick. Det var mer din erkännelse att du har ett visst...ehh "maktbegär". Det var det jag spann vidare på....! Kram påre!

13/7/06 10:42  

Skicka en kommentar

<< Home