fredag, maj 19, 2006

tid till tänkande

Kära ni!

Jag måste ta en liten bloggpaus. Jag finner inte tillräckligt med ro för att smälta omställningen som pågår i mitt liv. Jag blir trött i huvudet av att försöka enas med mitt isländska arv, samtidigt som det tjattras på bloggsvenska. Behöver slå ner ankaret i samband med den kommande flytten och meditera på kvällarna, istället för att fundera över vad jag ska lägga ut på bloggen. För nånstans har jag lyckats måla in mig i ett hörn här i detta mitt svenska textformat. Förlorat kontrollen över vad mitt bloggande egentligen handlar om och går ut på... i alla mina utsvävningar. Den spretar åt alla möjliga håll och följer inte riktigt min egen personliga utveckling. Den som sker här på Island. I min omgivning. Och i mitt själsliv. Jag har inte tillåtit mig själv att skriva personligt här på ett berättande begripligt sätt. Har istället använt den här plattformen som en ventil att skapa något med. En anledning att ordpyssla. Att fotografera. En anledning att kommunicera på ett nytt plan. Nästan telepatiskt.

Men nu känns detta så pointless. Jag behöver veta vad jag vill just nu. Jag behöver söka mig till nya sammanhang och kultivera mig. Hitta en ny tråd att nysta på. Bli delaktig. Ambitiös.

Jag vet att jag kan så mycket mer än vad jag vågat visa här. Skulle kunna beröra er, om jag bara tillät mig själv.

Jag vill gärna återkomma snart igen. När jag fått lite mer ordning på tillvaron.
Tack för att ni har läst!

22 Comments:

Blogger Silverfisken said...

*gråter stilla*

20/5/06 01:02  
Blogger Johan Sundström said...

Välkommen åter, någon gång, någonstans, kära du. Ibland måste man helt enkelt byta fot och börja om på ny kula. Lev väl och ta hand om dig! *kramar om ordentligt*

20/5/06 04:32  
Anonymous Anonym said...

Vi väntar på dig!

20/5/06 08:34  
Blogger Peter Madison said...

Ställ dig upp och gå över dom nymålade golven. Trängda hörn mördar kreativiteten, långsamt. Vi kommer nog få se dig, kanske här eller någonannastans./m

20/5/06 10:03  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer att ha dig kvar bland mina favoriter. Så är det. Jag önskar dig all lycka - och jag hoppas att du tar den tid du behöver för att landa. Jag vet alltför väl hur det är. Varma hälsningar från mig.

20/5/06 18:49  
Blogger Liza said...

Jag förstår dig till fullo, har själv börjat tänka i de banorna. Mitt liv behöver mer tid for real än här på internet. Men samtidigt har jag ju fastnat lite här och börjat känna mig som hemma...
Får se vad sommaren bär med sig, jag ska segla en massa och där finns inget internet, bara vatten och vind.

Lycka till med vaddetnukanvarasom händerdig. Kanske far till Island och återser allt i augusti. Kanske ser dig vandra på en gata i Reykjavik bara sådär. Världen har varit mindre än så förut.

20/5/06 22:41  
Blogger eff said...

Väntar. Otåligt, skall tilläggas.

Svaaaaaaaaala, kom tillbaaaaaka.

21/5/06 17:06  
Blogger S. said...

Ser framemot att du kommer tillbaka...

21/5/06 18:18  
Anonymous Anonym said...

Tack för alla bilder från Island. Väldigt fint. Ser fram emot mer.

21/5/06 22:36  
Blogger Dan (gearhead) said...

Det ordnar sig alltid.

22/5/06 07:30  
Anonymous Anonym said...

kommer att sakna dina funderingar och ditt vackra språk. Ta den tid du behöver.

23/5/06 09:48  
Blogger Svala said...

Det är ju givetvis omöjligt att inte titta in här och bli alldeles vulnerabel över det ni skriver. Snyft. Ni är så fina. Jag har en statcounter också och var tvungen att kolla läget lite där med. Rutinerat. Ett av dagens sökord som ledde hit var "brumbrum"...

brumbrum (!!!)

aaaaaaaaaaaaaaahahahahah.

1. vad är brumbrum?
2. vad är man ute efter att veta när man slår in "brumbrum" på google?
3. varför i hela fridens namn hamnar man på MIN blogg när man söker på "brumbrum"

Jag har så vitt jag vet aldrig använt uttrycket. Men jag känner mig lite "brumbrum" nu bara för det.

Oj, bloggbehovet skriver av sig här märker jag.

23/5/06 19:59  
Blogger Svala said...

hmmm... jag har nyss behövt inse att jag faktiskt har använt benämningen "brumbrum" en gång. När jag beskrev min gamla bil, en Ford Consul 72-a, som brummade just väldigt mycket. Så då var det mysteriet löst.

på gensyn !

23/5/06 20:37  
Blogger Lyckliga Grodan said...

allt har sin tid.... du blir efterlängtad och saknad.. tills du kommer tillbaka..

27/5/06 20:11  
Blogger k said...

Skulle bara kolla in sådär försäkerhetsskull och undersöka om fröken hade ångrat sig och författat något. Hoppas att du snart får den ordning på tillvaron som du vill ha. Tills dess är du saknad.

28/5/06 14:49  
Blogger eff said...

Är det nån som känner någon med en roddbåt på Norges östkust? För i så fall ror jag över till Island och hjälper till med flytten för att minimera tiden av Svala-tystnad.

Finns det snurra på båten slipper jag ro. Kom jag på. Kan man tanka vid oljeplattformarna?

1/6/06 08:59  
Blogger eff said...

Norges östkust. Jag är senil, det ska ju vara västkusten. Jag stod på huvudet, så det blev tvärtomvärlden. Herre jösses, jag måste äta frukost för en timma sedan.

Östkust...hej hej Monika.

1/6/06 09:00  
Anonymous Anonym said...

alltså, du kan ju inte vara försvinna! :C

2/6/06 14:43  
Anonymous Anonym said...

hopas hon kommer tillbaka snart

3/6/06 23:17  
Anonymous Anonym said...

Glöm inte bort att fortsätta skriva när du mediterat klart. Du är en drog, du är bäst och du är en frisk fläkt.

Puss.

7/6/06 03:43  
Blogger crrly said...

Saknar dig. Nu är du i min blogg igen. Hoppas du mår bra. :-*

15/6/06 14:02  
Anonymous Anonym said...

finns det inga regler för hur långa pauser får vara? typ max två veckor eller något...?

19/6/06 18:43  

Skicka en kommentar

<< Home