torsdag, maj 11, 2006

Björk

Jag tänkte förklara varför jag gillar Björk så mycket. Eftersom ni får stöta på henne rätt så ofta här på bloggen. Hon är... en människa som äger förmågan att kunna vända fullkomligt in och ut på sig själv och göra musik av det. På organisk, molekylär nivå. Hon är upplyst. Hon är empiri. Hon är en agerande kunskap av toner. Och hon är.

Jag har hittat mig själv flera gånger i hennes röst och i betydelsen av hennes texter. Som en reflekterande bekräftelse på att mitt svarthål inte är meningslöst.

Ungefär så.

5 Comments:

Blogger crrly said...

Grattis i förskott!!!

12/5/06 14:14  
Anonymous Anonym said...

Ja kan känna likadant. Skulle kunna beskriva de på exakt samma sätt som du gjorde det, fast till en annan artist. De som e så fascinerande med musik, att den betyder olika för olika människor. Winnerbäck heter han som sätter ord på mina tankar.

Trevlig kväll!
/TokDoris

12/5/06 20:54  
Blogger Lyckliga Grodan said...

kan bara säja ja.. till björk alltså.. yes..

12/5/06 21:16  
Blogger Fröken Lund said...

Vad hade Björk skrivit på din "my space"? är så nyfiken.. :-)

15/5/06 20:12  
Anonymous Anonym said...

Ja Björk liknar inget annat. Jag hade läst om henne och sett bilder på henne, särskilt i franska Elle som AVGUDAR henne, med all rätt, men aldrig hört henne sjunga. En dag när radion stod på var det någon som sjöng och jag bara viste: det här är Björk. Och det var det!

28/5/06 11:56  

Skicka en kommentar

<< Home