onsdag, maj 17, 2006

Som sagt... trafiken är livsfarlig på Island

En "Paragliding" ... vad heter det... fallskärmsflygare typ... landade mitt på gatan mitt framför näsan på mig när jag körde hem från jobbet, för en halvtimme sen. Först såg jag hur människan dalade ner alldeles i vägkanten, med ett helt cirkustält i släptåg. Sen trillade han ut på vägen och rullade runt där ett par gånger. Ställde sig upp. Blåste omkull. Rullade lite till. Ställde sig upp igen. Masade sig mot vägkanten och drog in draperiet inför ett större antal stillastående bilar. Han hade sån SJUK TUR att inte bli överkörd. Det hade jag inte velat se.

Och nu... Coco Rosie på koncert.

4 Comments:

Blogger Johan Sundström said...

Spännande! (Och läskigt.) Och tur att han inte blev autodarwinerad. Det var förhoppningsvis en god läxa för karln om trafikvett, i alla fall. :-)

18/5/06 04:06  
Blogger eija said...

bjössi sa just att cocorosie ska vara hemlig gäst hos joanna newsome i frikirkjan ikväll.

vill man inte bara gå och dö åt det hållet?

18/5/06 22:43  
Anonymous Anonym said...

Det är inte svårt att älska din blogg. Alls. Är jättedålig på att kommentera, men kollar hit flera gånger om dagen. Keep up the good work!

/Pia

19/5/06 11:49  
Blogger Svala said...

johan, ja ... han kanske väljer ett annat berg att hoppa ner från nästa gång, som inte ligger så nära en 90-väg!

eija, vem vill inte se Joanna Newsome... tyvärr kunde inte jag.

pia, TACK, jag blev glad nu!

19/5/06 19:25  

Skicka en kommentar

<< Home