onsdag, januari 04, 2006

Pizzalandet

Aldrig så motvilligt slog jag på spisen i full färd med att koka lite spaghetti och nån nödlösningssås av konserverna som packades ner i Sverige... när jag kom på... att jag faktiskt bor i Pizzaland!
I detta fördärvade snabbmatsland kan du åka på picnic i naturen utanför stan om du vill... men likväl beställa pizza och få den ditskickad. Pizza for the people.

Always there, 24 hours.
Åhå... roomservice.
Hemkörning...

Men så kommer jag på att jag inte har några kontanter hemma. Sjeit... värdelöst. Ringer och frågar om de kanske möjligtvis kan dra kortet på något sätt.

Japp, säger dom, och berättar att de dessutom har ett hemkörningserbjudande:

En 12 tums pizza med cola och brödstänger för endast 2190kr. (273 SEK)
Som hittat...

Fascinerad ser jag på när pizzabudet drar kortet i en nätt liten online-apparat som faktiskt ringer upp för att bevilja köpet.

Pizza korruption...
I dont care...
Den smakar bra.
Jag är blind på siffror numera.

4 Comments:

Blogger eff said...

Som hittat... Jo, du.

De där handburna kortbetalningsautomaterna är fräsiga. En budsnubbe som kom till min dörr en gång hade en sån också, där man till och med kvitterade med sin namnteckning på en liten tryckkänslig sensor. Ville nästan fråga honom om jag fick leka lite med manicken, men han var så stressad att det verkade oartigt och mer än lovligt knasigt. Usch vilken nörd.

4/1/06 22:34  
Anonymous Anonym said...

man får ångest av priserna där

5/1/06 19:13  
Anonymous Anonym said...

Haha! Så det stämmer med priserna? Brossan har nyligen kommit hem från Island, efter att ha slaktat får i ett par månader, och när han sa att en pizza med Cola kostade 250 spänn trodde jag han drev med mig. Humor.

6/1/06 01:06  
Blogger Svala said...

Tommy, jo det där stämmer. Och 250kr är alltså till och med i billigare kanten! Men det är otroligt märkligt hur man slutar bry sig när man är här... och hostar upp de där pengarna utan större invändning.

6/1/06 14:59  

Skicka en kommentar

<< Home