fredag, december 30, 2005

The man is here

Quentin Tarantino är alltså på Island just nu. Igen... efter att ha fallit för ön och dess infödingar för 7 veckor sedan och berättar i en intervju att en filmvisningskväll för filmentusiaster var en utmärkt anledning att få återvända hit. Han har dragit igång flera sådana "Tarantino film-events" på olika håll tidigare.

Tre Kung Fu filmer har han med sig ur sin egen samling, som han omsorgsfullt ska ha valt ut. Liksom ordningen de ska visas i. Filmerna är:

Snake in Monkey's Shadow av Sum Cheung 1979
Jade Claw av I-Jung Hua 1979
Snakefest in Eagle's Shadow av Woo-ping Yuen 1978

De 1000 biljetter som fanns tillgängliga till evenemanget såldes slut på mindre än en halvtimme.

Jag blev utan. But hey, jag kanske går på nyårsfest istället... Där han eventuellt också kommer att närvara. Om jag hittar något att ha på mig dvs. Tänk att få en skymt av mannen som gjort "Jackie Brown". Åh...

1 Comments:

Blogger Svala said...

#Rättelse

biljetterna såldes slut på 9 minuter.

Jag upprepar..

nio minuter

Här är en isländsk länk om filmkvällen

http://www.icelandfilmfestival.is/frettir/nr/136

30/12/05 22:05  

Skicka en kommentar

<< Home