fredag, december 30, 2005

Det ömsesidiga beroendet

Drömde att jag bloggade i natt och att jag hoppade in i en av bilderna som jag laddat upp för att återuppleva mig själv där, som i en film. Tänkte att NU har det väl ändå gått för långt med den här sötsura relationen jag har till bloggandet. Har det börjat inkräkta på min skönhetssömn börjar det liksom snart härja på alla plan i mitt liv. Såg "Blogoholic Anonymous" i en hägring nånstans framför mig.

Vanan trogen drar jag ju ändå såklart genom bloggrundan efter morgonkaffet. Och tänker NÄHÄ... här fläker jag ut ett nödrop, ett desperat rop på hjälp. För något så simpelt som ett förslag på lite klädval. Och den ende som svarar är Eff. (Tack Eff)

Eff vet inte vad jag kan ha på mig.
Och ni är ju ändå 100 stycken som läser dagligen!

Tänkte hota med att sluta blogga. Men sen kom jag ju på att jag skrev ett fånigt inlägg häromdagen där jag proklamerade att jag skriver som bäst när jag inte skriver för någon annan än mig själv.

Ok.

Det är bullshit.

Det är en försvarsmekanism som triggas igång när ingen skriver hos mig. Jag tycker det är skitkul när folk skriver hos mig. Annars skulle jag väl aldrig bloggat.

Aj need jo.

*phew*

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du kan lika gärna dra på dig en soppåse, du kommer ändå att vara snyggast på festen! ;-)

30/12/05 15:46  
Blogger Kaptenen said...

Jag vet inte heller vad du ska ha på dig.

30/12/05 16:47  
Blogger k said...

Då det sista ordet som någonsin kommer att nämnas i samband med mig är "Fashionista" höll jag vackert tyst gällande nyårsutstyrseln. Och ja, vi sitter alla i samma kommentarsknarkarbåt. Men det där sa jag aldrig.

30/12/05 16:50  
Blogger crrly said...

Hahaha, håller med föregående talare, den sista.


Men jag såg ju den där supersnygga klänningen som hängde i ditt fönster... får jag rösta på den...?!

30/12/05 18:36  
Blogger Svala said...

Kul att fler känner igen sig. Jag är alltså inte ensam om mitt bekräftelsebehov här. Skönt, och nu... låtsas vi som att det här inte har hänt.

30/12/05 19:43  
Blogger eff said...

Helt klart är det ju bekräftelsebehov på något plan. Annars skulle man ju skriva dagbok i Word eller Notepad eller nåt annat.

Som sagt, jag är rätt kass på flickors mode. Jag är ju pojke. Utan flickvän eller vänner som är kläddesigners (även fast jag av någon anledning vill vara polare med Isaac Mizrahi).
Och även fast jag läser en del om just flickors mode på bloggar och i artiklar och annat har jag inte en susning om saker så till den milda grad att jag kan säga "ha på dig det och det och du kommer bli festens drottning".

Men jag har ögon, så jag kan åtminstone säga "det där passar du i" och motsatsen. Men det hjälper ju föga när du sitter på en vulkanö ute i Attilanten och jag sitter på andra våningen i ett hus i gamla Svedala och petar lite förstrött i näsan samtidigt som jag bloggar och läser bloggar.

Men det jag sagt till en del andra flickor och som jag kan säga till dig också är ungefär samma som vad Huldis sade. Du kan gå klädd i jutesäck och fortfarande vara sådär vacker så man liksom glömmer bort att prata och stå och andas och såna elementära grejer.

Ibland undrar man ju om inte hjärtslag styrs av centrala nervsystemet på grund av det faktum att en ovanligt vacker varelse via naturliga urvalet tog död på alla som blev så till sig att de glömde låta hjärtat slå.

Oj vad jag bluddrar.

30/12/05 21:44  
Blogger crrly said...

Det där var ju en ganska fantastisk kärleksförklaring. Oh.

31/12/05 15:12  
Blogger Svala said...

Alltså... eff med sina evolutionsläror är definitivt bokämne. Gott nytt på er.

31/12/05 16:11  
Blogger Dan (gearhead) said...

Lätt att inse, svårare att erkänna.

11/1/06 09:27  

Skicka en kommentar

<< Home