tisdag, juni 05, 2007

Flóki´s skolavslutning



Den här tillställningen fick mig att tänka på examenstiderna i Lund. Hela Austurbæjarskóli, som är Reykjavíks äldsta grundskola firade att ha blivit utsläppta från skolan. Samtliga årgångar medverkade. Flóki går i tvåan och gick alldeles i början av det långa tåget. (Årgång 3 - 10. gick bakom) Flóki´s klass gick i röda batiktröjor som de hade färgat själva och bar på en drake som de hade gjort själva. Sen gick tåget en stor runda nere i stan med trummor och fanfar och polis och hela köret.

Jag sprang upp på caféet Babalú för att fånga en bättre vy. Det är trots allt ganska pampigt tycker jag. Extra fint är det för att det inträffade i lördags. Det vittnar om ett genuint engagemang från skolledningens sida. Och sånt uppskattas ju.


Jag och Flóki utanför Austurbæjarskóli. Den är lite grå och instutitionsaktig. Men den är vacker och har fina traditioner. Jag är stel som en pinne. Men jag är mamma till en ljusknott.

4 Comments:

Blogger krilli said...

Stolt som en pinne, syns jag faktisk. Trummor och fanfar och polis til deg, supermamma.

5/6/07 17:38  
Blogger Svala said...

Jo stolt var jag. Fast jag stod mest och frös och försökte hålla mig stilla i blåsten.

5/6/07 23:12  
Blogger Fröken Lund said...

Vilken jättefin bild av er två. Du har en vacker son och Flóki har en vacker mor.

6/6/07 19:23  
Anonymous Anonym said...

Þetta er nú bara fínasta myndin af ykkur! Stolta mamman :)

6/6/07 22:17  

Skicka en kommentar

<< Home