torsdag, maj 24, 2007

Bakom bloggen

Jo men annars går det fint. Jag vann en medalj förra veckan på gymnastiken. Nej jag tävlade inte mot gubbarna, vi var uppdelade så jag tävlade mot andra flickor. Jag kom trea, men det får man vara nöjd med när man är mamma och tant och allt det där.

Jag vill göra dokumentärfilm om gubbarna som fortfarande tränar gymnastik. Ser dem framför mig i slow motion. Närbild på ett hysteriskt ansikte och underhaka och ölmage som svänger av bara farten. De springer med kraftiga steg och studsar upp mot luften så att svetten skvätter om dem. Och så slår de sina volter i luften. Kanske landar lite knasigt och hamnar på rompen. Ja, det kan bli riktigt vackert.

Och så har jag fyllt år. 28 är jag nu men jag har stannat i växten och ser ut som 22 och får följdaktligen uppmärksamhet från fel målgrupp. De underåriga. Jag kanske blir en sån som attraheras av yngre män när jag blir äldre. Och nu slår vi genast bort den tanken tack.

Ja, jag är singel.
Men min yoga lärare verkar trevlig.
Oklart om han är singel.

Och så har jag börjat producera lite smått med en grupp människor inom film. Nyss startat så enough said. Vill inte jinxa nåt. Men det är kul.

Och så ser jag fram emot semestern i juli. Jag och Flóki ska köra runt hela Island och gå på upptäcktsfärd. Hälsa på folk, tälta, ta in på vandrarhem och befriend the trolls.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

vackra underbara sagolika ö...
så härligt att läsa och inspireras..
önskar jag vågade..
Stína

25/5/07 09:37  

Skicka en kommentar

<< Home