måndag, juni 04, 2007

Ett generöst geni



Min vän Krilli är en makalös typ. Ett sällan skådat exemplar. Han är dataingenjör med kraftiga avvikelser. Mot konst. Är ljudfetischist och bestämde sig en dag i våras för att se om han kunde tillverka nån slags ljudanläggning. Han är kompis med elektricitet och gillar att mecka och ett par högtalare blev det ju. Och en prydlig liten förstärkare förpackad i en gammal antik kakburk med blommor på. Allt amatörmeckat och empiriskt tillrättalagt.
Han tyckte att jag skulle få ha dem hemma hos mig ett tag. Dök plötsligt upp med dem. Här, ett par högtalare varsågod. Så nu lyssnar jag mer på musik igen. Även om jag tycker att jag inte hinner.

7 Comments:

Blogger eff said...

En "maker" minsann. Lysande. Helt i min smak.

5/6/07 11:41  
Blogger krilli said...

I've known for a while that we're on the same team, Eff.

Svala, jag förstår inte hur du skriver så vackert, men jag vet att det är sant. Consider me rörd. Tack för alt, vackert och sant, njut nu lyden.

5/6/07 17:40  
Blogger krilli said...

Bullshit. Vist vet jag hur du gör det, jag kan förstå - men inte fölga efter. Respect.

5/6/07 21:14  
Blogger Svala said...

Hvað er "lyden"? ... já... hljóðin á dönsku :) Ég geri það Krillavinur. Mikið er gaman að heyra að þér finnist ég skrifa fallega. Ég vona að ég geti verið sammála einhvern daginn.

5/6/07 23:19  
Anonymous Anonym said...

Ah...sådan låda vill jag också ha! Helt underbart mysig den ser ut. Blommor och sladdar:)

16/6/07 11:03  
Anonymous Anonym said...

Ohhh la la! Det här får till och med mig att vilja köpa teknikprylar! Hur snyggt som helst! Min bror gör högtalare (www.lyngdorf.com) men Krillis är mycket coolare!

22/6/07 10:53  
Blogger thure said...

Snyggt men det är ju insidan på kakburken man vill se... ;)

13/2/12 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home