måndag, september 25, 2006

... det kom ett brev


Jag hittade en jättefin sida <-- klick!) och fattade tycke för det mesta som jag kunde hitta där. Sannapremisser heter den och tjejen bakom den ritar så fint. Jag har just blivit en lycklig ägare av en Paxpin som hon har gjort.


Jag blev så rörd.
Mitt namn så fint skrivet på kuvertet.
Drottning Silvia prydligt stämplad och frankerad.
Tejpen doftade plåster när jag varsamt klippte upp.
Omtänksam doft.

Lilla dikten sköt pilar på mig.
Kändes som jag läste om mig själv.
Men den har hon själv skrivit. Sanna.

Island

hon skar sig i armen
med sitt bästa argument
förlorade ännu ett gräl

med en säck full av tankar
tog hon båten hem till island
och frös ihjäl




Nu bor det en Pax på Island!

4 Comments:

Blogger eff said...

Fin tröja.

26/9/06 20:35  
Anonymous Anonym said...

Åh! Vad glad jag blir! Rörd! Uppskattning är det bästa som finns. Tack. Och jag instämmer - fin tröja, jag har en likadan.

27/9/06 22:15  
Blogger Svala said...

Sanna, hej! Fatta märkligt! Likadan tröja alltså... det tycker jag är lite coolt. Av alla tröjor.

Och ja, uppskattning finns det massvis av här ute i Atlanten! Är mycket glad för den här fina grejen.

28/9/06 00:19  
Blogger Svala said...

Och TACK!!!!!

28/9/06 00:20  

Skicka en kommentar

<< Home