måndag, september 18, 2006

Hej,
Academic Work söker nu för kunds räkning
Lagerpersonal, extra, Eslöv.

Lagerarbete på spännande livsmedelsföretag i Eslöv.
Du är flexibel med arbetstider och inte rädd för att hugga i.

För att läsa mer om uppdraget och söka, klicka på länken!
http://www.academicwork.se/job.asp?id=1499829

Vänliga hälsningar
Vi på Academic Work

---

Jag får fortfarande smaskiga erbjudanden via email från Academic Work. En gång varannan månad ungefär. Jag kommer ihåg hur jag med hoppet i halsgropen registrerade mig, när jag var arbetslös student. Det här var ju fint. "Spännande livsmedelsföretag". Kanske där är extra många knappar att hålla reda på. För omväxlings skull. Sen ska man inte vara rädd för att hugga i! Minsann! Nänä... bara TRYCK på knappen. Och glöm inte att hålla ögonen på korven som sakta åker förbi på rullbandet. Vilken tur att man är flexibel med arbetstiderna också... vem vill inte jobba kväll o helger. Utan rättigheter.

3 Comments:

Blogger krilli said...

HAH
Ef ég vildi vera fyndinn þá myndi ég setja nákvæmlega svona auglýsingu.

18/9/06 20:51  
Blogger Johan Sundström said...

Onamngivet "spännande livsmedelsföretag i Eslöv" är blodsugarsvenska för att de vill ha provisionen för att tillsätta tjänsten åt företaget, och inte bryr sig ett vitten om att människor är inblandade på något hörn. En rätt bra idé är att aldrig nappa på jobbannonser utan företagsnamn.

Fast problemet är förstås att de som behöver Academic Work och dylikt inte har alternativet, vet om att de kan, eller orkar gå på företag direkt tills de har en riktig anställning. Vilket är ett hästjobb. :-|

20/9/06 08:08  
Blogger Svala said...

krilli, ég hefði getað birt eingöngu auglýsinguna og veltst um af hlátri yfir því. En já, svona er Svíþjóð.

johan, jag reagerar mest på hur de försöker sälja tjänsten. Tror de att man är dum i huvet eller? "Inte vara rädd för att hugga i" ... så... inte motiverande liksom.

20/9/06 23:21  

Skicka en kommentar

<< Home