tisdag, september 19, 2006

aj

Min mamma har börjat dansa squaredans. (paus för djup inandning) Nog för att jag är glad för att hon hittat en hobby att sysselsätta sig med, men helt ärligt. Jag vet hur mycket jag har hånat de där självglada texasfunkisarna. Flinat i förbifarten när jag råkat bli utsatt för hopptrallalat. Men nu har sekten alltså fångat min mamma! Hur ska jag kunna förlåta Sverige för det här?

Min mamma ägde en elgitarr när hon var ung. Hade skön musiksmak, klädsamma flanellskjortor och medvetna brillor. Hon tävlade i hopptävlingar med hästar. Hon vann.

Nånting gick väldigt fel.

10 Comments:

Blogger S-Man said...

Nä.... inte koolt, eller ganska så okoolt.

*Meep meep*

=)

20/9/06 01:42  
Anonymous Anonym said...

nu är väl inte squaredance helt genomsvenskt så vitt jag vet..

jag har hatat contry hela livet jämt jämt jämt, fast så upptäckte jag woven hand, sixteen horsepower, ryan adams und so weiter.. de hör visst till contryn, men jag petar envist dit ALTERNATIV contry...

20/9/06 07:36  
Blogger eff said...

Det sägs ju att squaredance och framför allt linedance är skamlöst roligt.

20/9/06 11:14  
Blogger Peter Madison said...

Äh...vadå. Hon kunde vara en sån där toktråkig bingolottotant som bara sitter hemma och räknar bussarna som kör förbi köksfönstret istället. Eller blivit en sån där hysterisk mamma som vägrar tro att hon blivit äldre utan istället ska haka på kidsen och åker rullbräda till jobbet iklädd Che tröja och converse.... Tycker Squaredans låter helt okej... Sen att det ser lite löjligt ut men det gör ju dressyrtävlan också appropå...ehh...det har jag visst glömt bort!

20/9/06 12:28  
Blogger Chris said...

asså, jag var också länge sjukt tvecksam till såndärna square dance, men har du provat? (japp, det var ett erkännande.) det ÄR kul. fult, men kul.

20/9/06 12:47  
Blogger eff said...

Sen är det ju roligt att man dansar square dance i ring.

20/9/06 21:53  
Blogger Svala said...

s-man, man måste iallafall vara cool för att våga vara så ocool. Så kanske det blir lite coolt i slutändan.

smul, jag kan också lära mig uppskatta country. Men jag gör det helst i smyg. Alternativ? Finns det?

eff, ja... roligt för den som tittar åtminstone. mwaha.

madison, haha... ja! Det har du faktiskt helt rätt i. Jag är glad så länge hon håller sig borta från bingohallar faktiskt!

eff igen, lättroat!

20/9/06 23:15  
Blogger Svala said...

christina, oj :) tänkte inte på att jag kunde trampa eventuella squaredans entusiaster på tårna. Det är säkert kul "while you are at it". Liksom all dans. Det är mest framförandet och sammanhanget som jag är lite allergisk mot. Vilket var den årliga "bonnamarknaden" i Staffanstorp, om jag inte minns fel.

Hur som helst, så är det ett stänk humor över den här posten.

20/9/06 23:26  
Blogger smul said...

jo det finns faktiskt något som de kallar alternativ contry, det är således inte mitt påhitt ens

http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_country

21/9/06 07:42  
Anonymous Anonym said...

Jag fick mig ett gott skratt när jag läste om din oro för din mammas nya hobby squaredance. Hoppas hon har lurat med dig på en "Pröva på" dag e.dyl. Skulle vara roligt om Du kunde bli omvänd.
Det är faktiskt väldigt roligt och vi behöver flera ungdomar i "sekten".
Många hälsningar från en squaredansare i Östersund

26/11/07 13:06  

Skicka en kommentar

<< Home