onsdag, september 27, 2006

daglogg 1

Det har varit sol idag så vi tog en liten biltur till glass-oasen i Reykjavik för att hylla vädret. Citron- och jordgubbssorbet till Flóki och jordgubbsmilkshake till mig. Sörplandes körde vi en omväg hemåt och inom ett tidigare okänt bostadsområde. Ett av mina personliga nöjen, att studera hur folk bor. Samt att köra bil, prata och lyssna på musik.

Väl hemma stekte jag lax till oss. Flóki berättade om killar på skolan som tycker det är jättetufft att göra översvämning på toaletten och pissa på golvet. Vi kom på att det inte var särskilt tufft. Det är i vart fall tuffare att ha flygt ett mindre flygplan, vilket Flóki har fått göra i sommar med sin farbror. Nåja, styrt åtminstone! Det är viktigt att veta vad som är tufft och vad som inte är det. Nej jag vill inte att mitt barn ska pissa på golven!

Sen tittade vi på dokumentären på TV om Daniel i Kina och kom på att Daniel var ganska tuff som fick lära sig Kung Fu där i rutan. Vi testade lite också, att boxas sådär hårt och bestämt med armarna framåt. Vilket slutade med att min gaffel flög iväg och stänkte sås över golvet och gav Flóki en anledning att skratta åt sin mamma som försökte vara cool. Han börjar bli väldigt cool själv nu. Gick in i rummet efter maten och kom fram alldeles uppstylad. Håret vaxat och tuppkammat. Byxorna lite nerdragna så att kalsingrumpan syntes lite. Han förklarar för mig att det är coolt att se ut så och jag önskar att jag hade haft en kamera till hands. Han är så finast.

Jag frågar honom om han är kär i nån i klassen. Fick ett bestämt nej till svar. Sen förklarar han för mig att han inte tänker skaffa flickvän förrän han är tonåring! När han är ungefär tolv, säger han.

Fatta planerad kille!

2 Comments:

Blogger krilli said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

28/9/06 09:36  
Blogger krilli said...

Vá hvað maður sér ykkur fyrir sér. Mæðginastemmings. Mér dettur við mamma í hug - við gerum ennþá svona.

28/9/06 09:36  

Skicka en kommentar

<< Home