måndag, mars 20, 2006

Bloggboken



Efter att ha insett vidden av försummade potentialer till blogginlägg, som försvinner nånstans bland synapser i pre-fas till Alzheimers, har jag därför inte helt oseriöst införskaffat en bloggbok! Jag har alltså ett behov av att haffa grubbel som dyker upp i huvudet när jag minst anar under dagens gång, eftersom min tankeverksamhet numera är inställd på att producera blogginlägg så det sprutar.

Det fanns en tid då jag motsatte mig bloggväldets mäktiga intrång i Svalaland men nu har jag lärt mig att jag helt enkelt får samarbeta.

Så bloggbok, bevara mina tankar är du snäll!

8 Comments:

Blogger eff said...

Det var avancerat. MVG i bloggengagemang.

Jag har funderat på att göra samma sak. Men för att plita ned ordvitsar och fiffiga rim som jag ibland kommer på men som försvinner och endast lämnar kvar avtryck av känslan de framkallade.

20/3/06 22:47  
Blogger Svala said...

Känner just igen det där! Och vill inte längre gå omkring med tomma avtryck i hjärnan, av en upplevelse som hade kunnat delas med andra!

20/3/06 23:09  
Blogger Dan (gearhead) said...

hmm...seriöst.

21/3/06 06:45  
Blogger Peter Madison said...

Mitt motstånd till detta var....ehh....säg stort. Nu har jag precis som du skaffat bloggbok så jag kan skriva ner nåt briljant som ska förmedlas.....Tänk så det kan bli!!

21/3/06 16:12  
Blogger Jonas said...

En skitbra idé! Jag lyckas alltid slarva bort allting sådant, eller så har jag inte plats i fickorna..

Behöver en ultraliten bok med tillhörande minipenna som jag kan kedja fast i brallorna eller något.

21/3/06 18:14  
Blogger eff said...

Om man har en mp3-spelare med diktafonfunktion borde ju det funka lika bra också. Så kan man ju inleda allt med "Captain's log, star date 2435.1" också. Även fast jag bara tittar på Star Trek under tvång så skulle jag gilla det.

21/3/06 21:05  
Blogger Jonas said...

Hahaha, det har jag faktiskt funderat en hel del på att göra. Men frågan är hur man ser ut när man går runt och pratar strunt med sig själv.

21/3/06 21:53  
Anonymous Anonym said...

Att gör lista:
1. äta
2. köpa bloggbok

22/3/06 09:38  

Skicka en kommentar

<< Home