måndag, mars 06, 2006

anti allt

min blogg kan ju faktiskt betraktas som en studie i vad som händer när man trotsar alla lagar om konsekvens, stringens och enhetligt utformande. De här fragmenten som trillar ut på bloggen är infall. Ibland omsorgsfullt arbetade. Ibland impulsivt ogenomtänkta och hopplöst meningslösa. Alla kan de väl på något sätt signalera var JAG är på väg nånstans i livet. För det är väl vad den här bloggen går ut på. Den kretsar kring mig mer än något annat. Den är en målarduk där jag antingen stänker med penseln eller drar varsamt. Här kan jag ladda upp vad som faller mig in. Jag är för rebellisk för att hålla mig till EN sak bara, som att bara skriva om lilla Island, eller bara ladda upp bilder, eller bara slänga ut poesi och webbtrams. Bloggen är en soppa av fragment och det är det som är så kul med blogg.

DEN ÄR ETT UTTRYCKSMEDEL.

splatt,,,,....

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är ofta här och läser vad du skriver. Du har en lugn och saklig ton i texten, och det är avkopplande att läsa. Du använder ett skönt språk - fortsätt att använda bloggen som UTTRYCKSMEDEL. Tack!

8/3/06 18:40  
Blogger Svala said...

åååh... tack puss, nu blev jag glad!

8/3/06 19:47  
Blogger Spökplumpen said...

tycker om just det fragmentariska. hemmahoskänsla - från island. allt känns nära, fast bilderna är en annorlunda värld. det är fint.

8/3/06 22:28  
Blogger Svala said...

cfh, känns det nära för att jag skriver på svenska menar du då? Jag är ju rätt nyinflyttad tillbaka till Island efter nästan 7 år i Sverige, så mina skriv-vanor på datorn ändras inte så drastiskt i första taget. Jag håller på att växa ihop med Island igen och tror att jag kommer kunna skriva en del intressanta betraktelser av denna process längre fram.

9/3/06 23:35  

Skicka en kommentar

<< Home