onsdag, mars 01, 2006

Mer spa tack!

Ok picture this. En kvinnlig kortklippt kollega. 35+. Angorakofta. Glasögon. Sitter på sitt kontor med ett brett leende på läpparna och en glittrig blick i ögat. Hon tittar ut genom fönstret. Minns något. Nånting som får henne att skratta till. I bakgrunden hörs Dragspelsvals från en liten radioapparat. Joddelmusik. Polkarock. ÖÖÖösteRrreEEEeicchh. YYYEEHHAAAAAAAA!!

Joodddelaiiihhuuuuuu
hej o hå!

(hör ni dragspelet?)

Det är såna extraordinära scenarios som gör mina dagar. Shit alltså. Och att vi hela tiden blir inbjudna till olika upplevelser, av olika samarbetspartners (som har det gemensamt att vilja snärja turister). Imorgon är det dags för ett besök här. (Att det skulle vara "affordable" som det står, är dagens skämt) Det ska bli så skönt att koppla bort omvärlden och allt bjäbb. Så... tröttsamt.

3 Comments:

Blogger eija said...

svala... en isbar?
var?

och vilka utestallen ahr gillar du... jag har fastnat lite pa kafibarinn, prikið och framforallt kofi tomasar.

andra tips?

1/3/06 21:12  
Blogger Svala said...

det är en liten inbyggd isbar på det här stället: http://www.kaffireykjavik.is/

du eija är nog långt mycket mer ute än vad jag är. Men jag gillar också Kaffibarinn, och så är Vegamót rätt bra. Sirkus är flum, men kan vara kul. Kaffibrennslan är hang out kul. Hmmm... finns massa annat men som sagt, jag behöver nog komma ut lite själv för att ta tempen!

1/3/06 22:57  
Blogger eija said...

jag fragade en van har vad isbaren var for nagot. later som nagot litet mini-latsas jukkasjarvi.

har varit pa vegamót tva grr, men fastnade itne riktigt dar alls. fick kanslan av att det var ltei aldre folk dar. sirkus verkade verklgien flum.

tacka vet jag kofinn. dar internet numera funkar, sa har sitter jag och hanger som en o annan ratta.

1/3/06 23:23  

Skicka en kommentar

<< Home