söndag, februari 26, 2006

Meet my family

Det är i melankoliska dagar som dessa som de genetiska nervtrådarna börjar spreta och sukta efter arvsmassan. Mina systrar. Min familj. Tillsammans är vi en harmonisk trio att anpassa oss själva utifrån. Isär små förvirrade enheter. Omtumlade drivrutiner av en annorlunda uppväxt söker vi rätt plats i samhället. I rätt land.

Svala
Svava
Svandís

Vad tänkte mamma på? Ibland hände det att hon sa fel när hon i ett stressigt moment gapade alla namnen innan hon kom fram till rätt namn.

- Du Svandís, nej Svava... nei... EINAR.. (ja jag har en bror också)

Det är sånt man kan skratta åt.



Systrarna tre på tolvslaget nyårsafton 2003.
Från vänster: Svandís, Svava och jag.

Miss u

10 Comments:

Blogger eija said...

jag tror att jag saknar att inte ha syskon

26/2/06 16:49  
Blogger Jonas said...

Meepmeep! Söta systrar med söta namn!

26/2/06 22:21  
Blogger S. said...

Fin bild. :)

Här i Uppsala finns förresten en galleria, med systembolag, sportaffär, italiensk delikatessaffär och lite till, som heter Svava.

27/2/06 21:10  
Blogger eff said...

Triss i damer... Det är nästan så man får spader.

(Förlåt.)

27/2/06 21:55  
Blogger Svala said...

eija, det kan vara rätt smärtsamt att ha syskon också! Men det är klart, att vara utan kan nog vara tomt också.

S. swave? sidnavs?

eff, jag blir så knäckt. AAAAHAHAHA mwaha shoot me.

27/2/06 22:06  
Blogger Svala said...

(ehumm... knekt)
jag blir knekt jag.

27/2/06 22:28  
Blogger eff said...

Hihi. Kära hjärtanes, du som verkade vara en tjej med ruter i, som drar in klöver på resebyrån och allt.

27/2/06 22:54  
Blogger Svala said...

vadan detta imperfekt eff? Verkade? hmmm?? hmmmmm???

27/2/06 23:00  
Blogger eff said...

Nej nej, kära du. Jag menade bara att om du nu blev knekt av det där så kanske du hade tappat gnistan lite. Det var bara lite kärvänligt busigt petande i sidan. Inget mer.

28/2/06 17:20  
Blogger S. said...

Huh? Svava heter gallerian. Jag tyckte det var lite roligt att din syster heter det, eftersom jag inte visste att det var ett personnamn också. Ligger ett hotell där också www.hotelsvava.se

2/3/06 18:41  

Skicka en kommentar

<< Home