onsdag, februari 22, 2006

Idag fick jag frågan hur jag mår och om jag känner mig ensam. HAHAHAHA hahahahah.... Förlåt men, ja... jag kan förstå att ni får ett sådant intryck. För det stämmer nämligen. Jag är jävligt ensam. (Förutom sällskapet jag har med mig själv) (och min son naturligtvis). Jag har ju bott i Sverige de senaste 6 åren så jag måste förstås börja om på nytt lite, när det gäller socialt nätverk. Ett par goda väninnor har jag, som också har barn. Men de har även män i sina liv och det har ju inte jag. Och min gode vän Marco har stuckit till Indien för att regissera en reklaminspelning, och har snott min nalle till på köpet. Han tjatade om att få fotografera den när han såg den, sa att det var den mest ledsna leksak han någonsin sett. Hmm...

Flóki har redan hunnit skaffa ett par nya kompisar. Igår hände värsta sammanträffandet när jag satt och drack kaffe med en av mammorna och hon berättade att hennes syster flyttat till Staffanstorp i Sverige, där jag bodde! Sen berättade hon att hon själv också hette Svala, precis som jag. Alltså what are the ODDS??? Jag kollade upp i folkbokföringen och enligt denna finns det 242 Svalor på Island. Det är inte fler alltså. Och Staffanstorp? Jag säger då det.

Snart bryr jag mig inte längre om alla dessa lustiga sammanträffanden. Jag är väl en vandrande kortslutning helt enkelt. Att stöta på den gamle mannen med hästarna nånstans mitt ute på vischan häromhelgen och höra att han kände min morfar... var också lite skojigt.

Island är litet ja... men what are the ODDS?

I övrigt stannade jag hemma idag från jobbet eftersom Flóki var sjuk. Lyckades bränna sönder botten på en kastrull med Bulgur i, för att jag satt och bloggade. Körde till Ikea och köpte en ny. Ringde Skatteverket för att säkerställa att vi nu bor på Island även på pappret. Planterade frön. Basilika och Dill. Får se hur det går här i det karga.

4 Comments:

Blogger eija said...

iom att island ar ganska litet, sa ar ju oddsen ganska hoga

fast det dar med staffanstorp...

det ar ganska frant.
jag var just pa kringlan, bio. dalig film, men mysigt att ga dar efter stangning.

23/2/06 00:59  
Anonymous Anonym said...

Jahapp, då får man speja om man träffar på någon Svala i S-torp som är nyinflyttad! Med MIN förmåga att hitta connections behöver jag nog bara... två veckor på mig ;)

23/2/06 08:21  
Blogger Svala said...

men eija, när jag tänker på det så är ju Island faktiskt rätt stort men har väldigt få invånare i förhållande till ytan. Vilket gör det ännu mer osannolikt att stöta på en gubbe ute i ödemarken som kände min morfar.

torun, Staffanstorp behöver minst en Svala, eller hur! Det räcker inte med Önsvala, som ligger precis utanför.

23/2/06 17:33  
Blogger eija said...

I give
nästan
för om man sen ser till...
afrika (som inte är ett land, but bare with me here)där det finns mycket människor. och mycket yta...

förstår du?

23/2/06 20:41  

Skicka en kommentar

<< Home