söndag, februari 12, 2006

S

Jag skrev min första helsidelånga kommentar igår som ett bidrag till mediedebatten hos Sigge. Blir lite ängslig imellanåt över mina självupptagna skriverier här att jag måste bekräfta min intellektuella förmåga mellan varven och ordbajsa lite i väsentliga sammanhang. Även om jag vet att det egentligen inte hjälper någon. Känns rätt meningslöst att ha en åsikt idag. Men det var kul att skriva. Lite fånigt av mig bara att inte kvittera mitt inlägg. Det är mitt andra osignerade inlägg hos Sigge. Vad är jag rädd för egentligen?

Att bli dömd?

Eller att jag inte står för vad jag skriver själv?

Eller att de som skulle klicka sig fram till min blogg skulle bli besvikna när de hittar ett kryptiskt ordmanifest som saknar röd tråd, som sannolikt skulle ge mitt inlägg hos Sigge mindre trovärdighet.

Ja, det är nog det tredje alternativet.