tisdag, februari 21, 2006

Nu har det snart gått en månad sedan min karriär som reseförsäljare inleddes! Jag måste säga att allt idogt arbete i Excel tycks ha plockat fram mina bästa sidor! Se bara hur en medföljande verklighetsflykt fått en poetisk ådra att pulsera i blogginläggen helt plötsligt.

Excel är fantastiskt! Det är rena terapin faktiskt! Allting blir så logiskt. Går något fel så går det fel. Gör man rätt så blir det rätt. Sällan har dikotomin "rätt"/"fel"... "Sanning"/Osanning" förefallit lika självklar som när siffrorna faller på sin plats. Och sånt är ju ytterst viktigt för flyktiga varelser som mig att söka hålla ordning på.

Jag finner till och med en njutning i att se hur en process tar sin plats i ett tomt Excel dokument. Det blir ju lite kreativt att se hur en resa föds som idé, växer till sig och blir fullbokad och sen tar slut... i ett och samma dokument. Processen påminner om ett enzym som tar emot och skickar information. Excel being enzym då. Jeje...

Ni fattar... Excel är the cirkle of life liksom.

Ibland blir jag lite orolig när en återkommande scen ur filmen Toy Story gör besök i huvudet. När Buzz Lightyear har tappat hoppet eftersom han inte kan flyga och sitter och dricker te med andra dockor istället. Med en tom blick.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tror det där klassas som arbets-skada... =)

22/2/06 10:50  

Skicka en kommentar

<< Home