fredag, december 23, 2005

What sheep do to people

Man blir inte alls knasig och bitter av att andas in för mycket mörker på lava-ön, 66 grader north! För tänk... att man faktiskt blir HELT JÄVLA GALEN!

Jo, minsann... så är det. This spot on the globe is just freakin... Jag har åter blivit nornan i norr som läser in alldeles för mycket betydelser i saker. Och det känns ju... hemma förvisso.

Särskilt bekräftande är det att se hur öns krafter slipar till min gode vän regissörens försvar. Under de 3 veckor som han varit här har jag bevittnat hur storslagna ambitioner i arbetssökande ersatts med sovmorgnar långt över middagstid och nyfunnen passion för det isländska fåret; "the icelandic sheep". Mannen har börjat skapa poesi med får som metaforer. Metafår... höhö (omg shut up)

Tänkte att ni kunde få ett smakprov:

sheep and bird were dearest friends
not the smartest though
bird was more the know-it-all
sheep a little slow


sheep and bird made secret plans
no one was aware
they wanted to rule the world
bring back love and care

sheep was rather sceptic but
bird was far from meek
so both friends went on their way
on a mountain peek

but as rainy clouds arrived
making earth a loo
both agreed the daring plan
will do tomorrow, too


/thecandleshop.cc


Här är en liten sång att förstärka det hela med

länk


Den heter "Á skíðum skemmti ég mér" vilket betyder "på skidor har jag kul" ungefär.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

metafår. HAHAHAHAHA

23/12/05 18:33  
Anonymous Anonym said...

metafår - det är svårt att fiska efter fler ordvitsar efter det ...

23/12/05 23:41  
Blogger Svala said...

Christofer, det finns andra betydligt mer nyfikna individer som är bra på ordvitsar. Jag suger på det faktiskt.

24/12/05 00:32  
Anonymous Anonym said...

i don't get it ... , i och för sig berusad.

26/12/05 02:52  
Blogger eff said...

Metafår... Underbart. :D

26/12/05 20:34  
Blogger crrly said...

Å, de isländska fåren. Jag förstår honom! ;) Köpte själv saker med söta får på när jag var på Island...

27/12/05 13:22  
Blogger Svala said...

Christofer, Det där jag skrev var ett internt skämt. Ursäkta om du blev förvirrad.

Fin blogg du har fresten!

27/12/05 21:16  
Anonymous Anonym said...

Ah, tack - mitt självförtroende fick sig en törn vilket är just vad det behöver ibland. (För övrigt är det läskigt att skriva när man inte kan skylla på beruselse)

28/12/05 02:50  

Skicka en kommentar

<< Home