söndag, december 25, 2005

De dras hit

Jag kan härmed meddela från en säker källa att Kiefer Sutherland rockar loss här på ön, då jag nära nog nästintill hamnade i strålkastarljuset när hans kameraman svepte en runda på Kinarestaurangen där jag satt och åt. Turligt nog fanns där en vägg som jag kunde luta mig bakom för att slippa. Men sen gluttade jag ett par gånger för att smygtitta på stjärnan och hans crew trycka i sig Kinamat vid ett långbord.

- vad gör han här? Frågar jag mitt sällskap.
- Han var här förra året också, flinar han och demonstrerar the doggystyle move.

Men sen berättar han att Sutherland äger ett musikbolag och är här för att göra en dokumentärfilm om en vän, som ger ut sin musik på hans bolag.

På vägen ut genom dörren möter jag honom och en leende flirtande blick.
Hej hej, Kiefer Sutherland. Ta det försiktigt på ön.