måndag, november 14, 2005

Personligt news

Det verkar inte bli något uppe i Stockholm. Hela projektet är försenat och framskjutet och sånt här snack får det att kännas lite olustigt. De ringer inte när de sagt att de ska heller. Jag har istället på omvägar fått höra att producenten varit två gånger på Island de senaste 3 veckorna och befinner sig just nu i L.A! Och här har jag suttit och väntat, eftersom han i princip sa att jobbet var mitt, vilket jag fått bekräftat via hans vän, som jag är i kontakt med.

Jävla bransch.

Jag kan ju inte ha det så här, och att gå omkring hemma arbetslös är det mest vansinniga jag har gjort på länge. Det äter verkligen upp en. Det sjuka är att jag har all tid i världen men den går åt till att göra ingenting. Jag hade kunnat blogga stora fina inlägg, men jag går på tomgång. När flytet saknas finns det lite inspiration. Mest stagnering. Jag får panik.

Därför... har jag börjat snegla mot Island. Där finns gott om jobb och gott om gott folk. Och jag vill hem nu. Jag orkar inte mer. Pappersprocess-Sverige håller på att göra mig galen. Det ska inte ta en hel jävla månad att söka ett jobb. Särskilt inte när 700 andra söker samma jobb minst lika entusiastiskt. Det är ju helt jävla impossible. What are the odds. Ansökningstiden som ska gå ut, handläggningstiden. Det är en hel månad!

Jag vill börja jobba NU!

5 Comments:

Blogger Urologen said...

Gå hemma arbetslös är en sits jag känner mycket väl till. Själv gick jag i ett och ett halvt år, trodde att jag skulle kunna skriva såå mycket och måla och så, men icke. Fick inte gjort någonting. Helt död var jag. Det enda jag ägnade dagarna åt var att söka jobb och läsa de "vi har valt en annan-brev" som kom på posten.

Det enda jag kan säga är att det ordnar sig, det gjorde det för mig.

14/11/05 13:05  
Blogger Urologen said...

Jo, en grej till, det är oundvikligt att dom kommer men man måste ändå försöka ta bort de tankarna, man känner på något sätt att "det är mig det är fel på" men det är det inte. Om man bara ser till att hålla den vetskapen kvar i huvudet så kan nog söka-jobb-processen bli något lättare.

14/11/05 13:09  
Blogger Svala said...

Jag har kommit på en lösning nu. Jag tänker flytta dit där det finns gott om jobb helt enkelt.

15/11/05 11:56  
Blogger Urologen said...

Det låter som ett serietidningsland... Paradiset liksom. Eller är det island du menar?

15/11/05 13:45  
Blogger Spökplumpen said...

Jag har läst din blogg, men är ändå osäker. Kanske har jag missförstått. Blev så nyfiken: Vad jobbar du med? Film? TV?

7/3/06 12:26  

Skicka en kommentar

<< Home