måndag, juli 17, 2006

Jag skyller på vädret

Höjden av tankspriddhet har nu infunnit sig, tack så mycket. Höll på att missa planet som Flóki skulle åka med till Sverige igår, och hade missat det om det inte varit kraftigt försenat. Fick för mig att det skulle lyfta klockan tre. Men det var tydligen redan klockan ett... jag måste ha inpräntat fel i hjärnan när jag förklarade för mamma vilken tid Flóki skulle landa på Kastrup, två timmar framåt i tiden, svensk tid alltså.

Men sån sjuk tur.
4 timmars försening kan vara av godo ibland.

Jag och hans pappa stod med alldeles förvridna nerver och vinkade farväl när han sen försvann med en flygvärdinna in i terminalen. Mitt barn har alltså åkt utomlands nu, alldeles själv. Under omhändertagande av flygpersonalen förstås, men han känner sig tuffast i hela världen nu. Mamma hämtade honom på Kastrup sen. Han behöver lite semester i solen tänkte jag.

Och när jag tänker på det behöver jag nog det också.

Kollar flygpriser och tillgänglighet