lördag, juli 15, 2006

Jag gick till stranden idag




7 Comments:

Blogger Fröken Lund said...

Strålande väder! :-)

Jag undrar om inte jag varit där bilderna tagits. Är det längs strandpromenaden? (Nu kanske strandpromenaden är flera mil lång, då har jag ju förstås ingen koll).

15/7/06 06:42  
Blogger Peter Madison said...

Jag har konstant en dragning till New York för att finna nåt sorts lugn och komma bort från alltihop ibland. När jag ser dina bilder kan jag mycket väl tänka mig att sitta på en isländsk strand i dimman och försöka finna lugnet. Samma känsla infinner sig fast kontrasten är total..... Men jag måste nog köpa upp mig på lite Gore-tex kläder då....:-)

15/7/06 08:32  
Blogger Svala said...

fröken lund: det är en strandpromenad som går utmed "Vesturbærinn". Jag väntar ivrigt på att kunna åka med mina inlines där när det slutat regna (vilket det gjorde när jag tog bilderna. Blåste gjorde det också som faen)

peter madison: Det är ganska rofyllt att spendera tid i en sån här atmosfär. Men tro mig... det här har varit den sämsta sommaren på länge i Islands historia. Framsidan på dagens tidning föreställer folk med paraply och rubriken lyder "Landsmenn bítast um laus sæti í sólina", vilket betyder att islänningar får bitas om de sista lediga flygstolarna ut i solen utomlands. :)

15/7/06 13:44  
Blogger Fröken Lund said...

Det vet jag inte var det ligger, men jag menar den här strandpromenaden. (Vet inte ens om det är en riktig strandpromenad). Har faktiskt bilder därifrån också. :-)

http://www.backman.is/mapofrvk/part1.html

16/7/06 18:07  
Blogger Svala said...

Men det ser ju ut att vara samma strand. Den som går från "Nauthólsvík" og ut mot Seltjarnarnes. Mittpartiet är just vid "Vesturbærinn", vilket är "Västra stan" och det är här som bilderna blev tagna! :) Vacker plats!

17/7/06 12:25  
Blogger Fröken Lund said...

Då måste jag lägga upp bilderna på min blogg som en liten "på begäran", även om du inte begärt dem. Så kan du få se de bilder jag har därifrån. :-)

17/7/06 18:53  
Blogger Svala said...

Fläk ut för all del! :)

17/7/06 19:27  

Skicka en kommentar

<< Home